جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 19 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
تحول در روستاهای استان بوشهر/اجرای برنامه جامع مشترک با دهیاری‌ها
بوشهر- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر از اجرای برنامه جامع مشترک بنیاد مسکن و دهیاری‌ها برای تحول در روستاها خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا مقدم ظهر دوشنبه در نشست با فرماندار بوشهر اظهار داشت: سالانه دو هزار و ۵۰۰ واحد مسکن روستایی در استان بوشهر از سوی بنیاد مسکن ساخته خواهد شد و به مردم تحویل می‌دهیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر اضافه کرد: از فرمانداران استان قدردانی می‌کنم که به صورت منظم شورای تأمین مسکن شهرستان را با حضور مدیران بانک‌ها برگزار می‌کنند و این باعث خواهد شد تا در طرح جهش تولید مسکن در استان بوشهر موفق عمل کنیم.

وی با اشاره به ساخت واحدهای مسکونی و پرداخت تسهیلات بانکی و بلاعوض به ایتام و خانواده‌های دارای دو عضو معلول، خواستار همکاری بخشداران برای آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی به مردم برای مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی و استفاده از تسهیلات بنیاد مسکن در این خصوص شد.

مقدم بیان کرد: در برنامه جامع مشترک با دهیاران برای تحول در سطح روستاها اقدام خواهیم کرد و پروژه‌های مهمی را اجرا می‌کنیم، که در این راستا اعتباراتی از محل اعتبارات تملک دارایی اختصاص خواهیم داد و دهیاران نیز از منابع و اعتباراتی که در اختیار دارند در این زمینه همکاری کنند.

توزیع نامتوازن قیر رایگان

وی با اشاره به اجرای پروژه‌های آسفالت و اختصاص سهمیه قیر به مناطق روستایی، گفت: سهمیه قیر رایگان در روستاها به صورت متوازن توزیع نشده است که دلیل آن نیز عدم مشارکت دهیاران بخاطر نداشتن توان مالی در این زمینه است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر تصریح کرد: هدف اصلی در بازنگری طرح هادی، الحاق زمین‌هایی به روستا است.

وی اضافه کرد: تعداد ۱۶۶ روستا در سطح استان نیازمند بازنگری طرح هادی هستند. برای بازنگری طرح هادی به ازای هر روستا نیازمند ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان بودجه هستیم که در این زمینه همکاری لازم صورت نمی‌گیرد.

مقدم افزود: از محل اعتبارات ملی پنج میلیارد ریال، از محل اعتبارات قیر رایگان ۲۰ میلیارد ریال، از محل اعتبارات شرکت ملی نفت ایران ۴۳ میلیارد ریال و از محل تملک دارایی ۹۲ میلیارد ریال بودجه جهت اجرای پروژه در سطح شهرستان بوشهر در سال ۱۴۰۰ اختصاص داده شده است.

کد خبر 38897
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار