چهارشنبه, ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - Wednesday, 17 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۰
ظرفیت‌ها برای موفقت دولت بسیج شود/ لزوم حمایت از تیم مذاکره‌کننده
بوشهر- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم حمایت از تیم مذاکره‌کننده رفع تحریم، گفت: همه ظرفیت‌ها برای موفقت دولت بسیج شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم رضایی پنجشنبه‌شب در جمع مردم برازجان اظهار داشت: کشور ما طی سال‌های اخیر زیر بار تحریم‌های سنگین اقتصادی بوده است. برخی تحریم‌ها را به فعالیت هسته‌ای ربط می‌دهند ولی عقیده متفاوتی هم وجود دارد.

وی افزود: بعد از آزادسازی صنعت هسته‌ای در آخرین روز دولت اصلاحات فعالیت‌های هسته‌ای را از سر گرفتیم. پنج قطع‌نامه را علیه کشور ما تصویب کردند که مربوط به تحریم در حوزه نظامی، موشکی و هسته‌ای بود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وقتی ما مقاومت کردیم و در عرصه هسته‌ای پیشرفت کردیم و در نطنز سانتریفیوژها چرخیدند دشمن متوجه شد که با فشار نمی‌تواند مانع حرکت ما شود و تلاش کرد که ما را به پای میز مذاکره بکشاند.

وی افزود: در پاییز سال ۸۷ مذاکرات ژنو شروع شد و برای اولین بار در حوزه هسته‌ای مذاکرات را با طرف آمریکایی آغاز کردیم. این مذاکرات خوب بود و طرف آمریکایی هم محترمانه برخورد کرد و به پیشرفت‌های خوبی رسیدیم. اما اتفاقاتی افتاد که این مذاکرات متوقف شد.

رضایی بیان کرد: یک عده‌ای از جمله فرزند یکی از سران فتنه راه افتادند که با دولت وقت مذاکره نکنید تا دولت تغییر کند و مذاکرات به دولت بعد برود. انتخابات برگزار شد و ماجرای فتنه ۸۸ پیش آمد و اینها از همه ابزارها برای ایجاد کودتا و براندازی نظام استفاده کردند.

وی ادامه داد: در نهم دیماه و بعد از آن مردم ما به خوبی در میدان حاضر شدند و حماسه بزرگی را رقم زدند. دشمن در بهار ۸۹ وقتی دید که فتنه اثرگذار نیست و فراخوان‌های سران فتنه با استقبالی روبرو نمی‌شود دوباره به دنبال تحریم رفتند.

فتنه‌گران دشمن را امیدوار کردند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: بزرگترین خیانت سران فتنه این بود که دشمن را امیدوار کردند که دوباره تحریم را ادامه دهد و این خیانت بزرگ فتنه و فتنه‌گران بود و خدمت به جنایت‌گران بین‌المللی بود.

وی تاکید کرد: برای اولین بار قطع‌نامه‌ای با موضوع اقتصادی تصویب شد تا تحریم‌های مالی و اقتصادی بر علیه ایران اعمال شود. در سال ۸۹ در سالگرد فتنه ۸۸ تحریم‌های جدید را عامال کردند. می‌خواستند که در حکومت ایران تغییر رفتار را ببینند البته حالت آرمانی برای آنها براندازی نظام بود.

رضایی تاکید کرد: در استعمار فرانو بهترین گزینه برای دشمن این بود که حکومتی روی کار باشد که اوامر آنها را به پیش ببرد. سران فتنه از آمریکایی‌ها می‌خواهند که برای تنبیه ملت ایران تحریم‌های اقتصادی را تصویب کنند. اینجا بود که قطع‌نامه تصویب شد و بستر اصلی همه تحریم‌ها علیه کشور ما با پشتیبانی همین‌ها بود.

وی ادامه داد: فتنه‌گران دشمنان این کشور و ملت را با خود همراه کردند. در حوزه اقتصادی تنها باری که روسیه و چین با آمریکایی‌ها همراهی کردند برای تحریم ایران، در سالگرد فتنه بود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی افزود: برخی افراد در داخل به دشمن خدمت می‌کنند و همیشه در بزنگاه‌ها طرف غرب ایستاده‌اند.

وی گفت: راهبرد نهم دی مهمترین راهبردی است که می‌توانیم در مقابل دشمن داشته باشیم. تجربه نشان داده است که هر وقت ما در آستانه یک توافق خوب قرار داریم و رویکرد انقلابی بر دولت حاکم می‌شود به موازات آن ائتلاف سعودی، آمریکایی و اسرائیلی در مقابل ما قرار می‌گیرند.

رضایی اظهار داشت: افق بلندی در مقابل کشور ما قرار دارد و نباید با برخی رفتارها مذاکره‌کنندگان را متزلزل کنیم. باید هم دنبال رفع تحریم باشیم و هم در پی خنثی‌سازی تحریم باشیم. موضع ما در برابر دشمن نباید از موضع ضعف باشد که بخواهیم به دشمن امتیاز یک‌طرفه بدهیم و مثل مذاکرات قبل در مقابل تقریباً هیچ بزرگترین دارایی‌های خود را بدهیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: همه ظرفیت‌های کشور باید برای موفقیت دولت بسیج شود. یک دولت مردمی، ارزشی و جهادی پای کار است و همه باید کمک کنیم که این دولت موفق شود. موفقیت این دولت موفقیت کل ملت ایران است.

کد خبر 39104
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار