جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 19 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۵
بوی بهشت مي گذرد و گيتی منور است

خارگ : بامداد سيزدهم دي ماه دو سال قبل تيتر خبر همه ي رسانه هاي جهان شهادت بزرگ مردي بود كه همه ي ايران او را قهرمان مي دانند.شهيد سردار سليماني كه جز ء محبوب ترين چهره هاي جهان اسلام است ، نزديك به طلوع فجر پس از سال ها خدمت در سپاه  پاسداران به درجه ي علو شهادت رسيد.وي يكي از شاگردان و تربيت شدگان مكتب امام خميني (ره) بود كه باعث شكوفايي جرياني شد كه سال ها مردم و انقلاب اسلامي از بركات آن بهرمند خواهند شد.شهيد سليماني منحصر به خاك ايران نيست و اسطور ه اي شناخته شده براي همه ي مظلومانيست كه در سرار جهان عليه ظلم و جور به پا خواسته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خارگ آنلاین طاهره برزگر :  بامداد سيزدهم دي ماه دو سال قبل تيتر خبر همه ي رسانه هاي جهان شهادت بزرگ مردي بود كه همه ي ايران او را قهرمان مي دانند.شهيد سردار سليماني كه جز ء محبوب ترين چهره هاي جهان اسلام است ، نزديك به طلوع فجر پس از سال ها خدمت در سپاه  پاسداران به درجه ي علو شهادت رسيد.وي يكي از شاگردان و تربيت شدگان مكتب امام خميني (ره) بود كه باعث شكوفايي جرياني شد كه سال ها مردم و انقلاب اسلامي از بركات آن بهرمند خواهند شد.شهيد سليماني منحصر به خاك ايران نيست و اسطور ه اي شناخته شده براي همه ي مظلومانيست كه در سرار جهان عليه ظلم و جور به پا خواسته اند.

زندگي نامه حاج قاسم

 قاسم سليماني در اسفند ۱۳۳۵ خورشیدی در یکی از شهرستان های استان کرمان به نام رابُر چشم به جهان گشود. قاسم دوران کودکی و نوجوانی خود را در کنار پدر به کار بنایی گذراند و در سال های جوانی در سازمان آب کرمان پیمانکار یکی از بخش های آن شد. او پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به این نهاد پیوست. با شروع جنگ تحمیلی قاسم  سلیمانی چندین گردان از سپاهیان کرمان را آموزش می‌دهد و به جبهه‌های جنوب اعزام می‌کند و کمی بعد، خود در صدر یک گروهان به سوسنگرد اعزام می‌شود تا از پیشروی رژیم بعث در جبهه مالکیه جلوگیری کند. سلیمانی در ۱۳۶۰  خورشیدی با حکم محسن رضایی فرمانده وقت سپاه پاسداران، به عنوان فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله منصوب شد. این سردار شهید در بسیاری از عملیات ها شرکت داشت. همچنین شهید سلیمانی از فرماندهان عملیات‌های والفجر هشت، کربلای چهار و کربلای پنج نیز بود. با پایان یافتن جنگ در ۱۳۶۷خورشیدی، لشکر ۴۱ ثارالله به فرماندهی سردار سلیمانی به کرمان بازگشت و درگیر جنگ با اشراری شد که از مرزهای شرقی کشور هدایت می‌شدند. سردار سلیمانی در بهمن ۱۳۸۹ خورشیدی از طرف آیت الله خامنه‌ای، فرمانده کل قوا، درجه سرلشکری (بالاترین درجه نظامی در ایران) را دریافت کرد.

سردار سليماني و فرماندهي سپاه قدس پاسداران

سردار قاسم سلیمانی در ۱۳۷۹ خورشیدی از طرف آیت‌الله خامنه‌ای مقام معظم رهبری به فرماندهی سپاه قدس منصوب شد. بر اساس گزارش های نقل شده سپاه قدس پاسداران جهت افزایش فعالیت برون‌مرزی ایران شکل گرفت و سلیمانی پس از احمد وحیدی دومین فرمانده سپاه قدس ایران شد. شهید قاسم سلیمانی نقش کلیدی در خاورمیانه به ویژه در ناآرامی‌های منطقه‌ای معروف به بیداری اسلامی (بهار عربی) ایفا کرد. شهید سلیمانی تا پیش از انتصاب به فرماندهی سپاه قدس با باندهای قاچاق مواد مخدر در مرزهای ایران و افغانستان می‌جنگید. برخی از سیاستمداران معتقدند که انتصاب سردار سلیمانی به فرماندهی سپاه قدس همزمان با قدرت گرفتن طالبان یک پیش‌آمد محض نبود، بلکه او از این رو انتخاب شد که بومیِ منطقه کوهستانی به نام رابُر در کرمان بود و با نظام سیاسی جوامع قبیله‌ای به طور کلی و با جامعه افغانستان به ویژه آشنایی نزدیک داشت. شهید سلیمانی با تجربه‌ای که از جنگ داخلی کردستان داشت نیز گزینه مناسبی به شمار می رفت، چون بنا بود در افغانستانِ عصر طالبان که درگیر جنگ‌های داخلی بود، وارد عمل شود. گفتنی است، شهید سلیمانی در طول هشت سال جنگ تحمیلی و نیز در مبارزه با باندهای مواد مخدر در مناطق مرزی ایران و افغانستان تا پیش از انتصابش به فرماندهی سپاه قدس تجربه بی‌مانندی اندوخته بود. در همین ارتباط مئیر داگان ‌رئیس سابق موساد درباره سردار سلیمانی گفته بود: «او با هر گوشه از نظام رابطه دارد. او کسی است که من به آن باهوش از نظر سیاسی می‌گویم.»

 نقش حاج قاسم پس از ظهور داعش

پس از ظهور داعش در عراق و سوریه، شهید سلیمانی به عنوان فرمانده سپاه قدس با حضور در این مناطق و سازماندهی نیروهای مردمی، به مبارزه با این گروه پرداخت. ناگفته نماند که نیروی قدس به رهبری سلیمانی نقش تأثیرگذاری در روند جنگ عراق داشته است. به طوری که موفق الربیعی ‌وزیر سابق امنیت ملی عراق در مصاحبه‌ای با روزنامه الشرق الاوسط، سلیمانی را بدون شک قدرت‌مندترین مرد در عراق خوانده بود. در ۱۱ ژانویه ۲۰۰۷ میلادی آمریکایی ها مستقیما به نقش تاثیر گذار قاسم سلیمانی در عراق اعتراف کردند.

او نمي ترسيد ، شهامت سرآغاز شهادت است

شجاعت حاج قاسم و تواضع و رفتار حسنه وي او را محبوب قلب همه كرده بود.خود را نه مسول بلكه خادم مردم و كشورش مي دانست.علي رغم تهديد وتحريم هاي مداوم آمريكاي جنايتكار عليه سردار سليماني ، وي در پاسخ به آن ها گفت: این تهدید نیست، کمک به شوقی است. در پاسخ به افرادی که فکر می‌کنند با تهدیدها رعب بر ما حاکم می‌شود، می‌گویم خداوندا شهادت در راه خودت را به دست دشمنان دینت، نصیب من بگردان.

سليماني سليماني است

  سردار سليماني تنها يك  فرمانده شهيد نيست، او يك مغز متفكر براي شروع جريان شهادت، مقاومت، ايثار و مبارزه عليه ظلم است.او نماد دفاع از ارزش ها و اعتقادات است.زماني كه درسالروز شهادت حاج قاسم  تصوير او در دستان جوانان و كودكان سرزمين ايران مي درخشيد و فرياد خونخواهي سردار سليماني گوش رسانه هاي جهان را پر كرده بود يعني شكوفايي جرياني كه آيندگان سينه به سينه اين فرهنگ را حفظ و منتقل خواهند كرد.

وصيت سردار سليماني به مسولان نظام

كافيست نگاهي به گذشته ي پر افتخار كشورمان بيندازيم ، چه خون ها در برابر ظلم ريخته شد تا ايران پايدار و سربلند بماند.چه جوانان و نيروهايي از دست رفت تا دست استكبار گر جباران جهان به خاك پاك ميهنمان نرسد.آنها در خارج از مرزها مبارزه كردند تا مسولان بتوانند در داخل كشور با خيالي آسوده به مردم خدمت رساني كنند تا گوهر انقلاب اسلامي باقي بماند.مردم نبايد هرگز بخاطر اشتباه برخي مسولان نسبت به  اصل نظام جمهوري اسلامي ايران بدبين شوند چرا كه شهدا از جان و مال و عزيزان خود گذشتند تا ايران پاينده بماند.بخشي از وصيت نامه سردار سليماني  خطاب به مسولان؛ در دوره ي حکومت و حاکمیت خود در هر مسئولیتی، احترام به مردم و خدمت به آنان را عبادت بدانيد و خود خدمتگزار واقعی و توسعه گر ارزشها باشيد.

خروج آمريكا از منطقه

كشور استعمارگر آمريكا با توسل به نيروي نظامي از سال ها قبل قصد نا امن كردن منطقه ي خاورميانه را داشت. دولت اين كشور با پديد آوردن نيروهاي داعش و تكفيري خون بسياري از مردم بيگناه را ريخت و مناطق بسياري را اشغال كرد.يكي از اتفاقات مهم پس از شهادت سردار سليماني ،مصوبه ي مجلس عراق براي خروج نيروهاي آمريكايي از خاك اين كشور بود كه تا به الان نيز تلاش نيروهاي مردمي و مسولان دولت عراق براي اجراي اين تصميم ادامه دارد.
طبق گزارش «پی بی اس نیوز آوِر» (PBS NewsHour)، «حسن علی» یکی از نظامیان «کتائب حزب الله» با اشاره به این مطلب که ۳۱ دسامبر، آخرین روز برای نظامیان آمریکایی در عراق خواهد بود، گفت: چنانچه آنها داوطلبانه نروند، به زور اینجا را ترک خواهند کرد. با گروه‌های مقاومت روبرو می‌شوند و ما به سال ۲۰۰۳ برمی گردیم. نیروهای حشد شعبی بر ضد داعش و در عین حال برضد آمریکا هستند. آمریکا در عراق یک اشغالگر است و ما اشغال کشورمان را نمی‌خواهیم.فراموش  نكنيم خروج ناگهاني و خفت بار نظاميان آمريكا از خاك افغانستان دست آورد تلخي بود از  تلاش غاصبانه ي دولتمردان آمريكايي  براي گسترش ظلم كه لكه ي ننگي در  تاريخ  كشور آمريكا شد.

کد خبر 39269

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار