جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 19 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
«انتظار» پس از ۴۷ سال در بوشهر اکران شد
بوشهر - فیلم انتظار به نویسندگی و کارگردانی امیر نادری در سینما داریوش انجمن سینمای جوانان استان بوشهر به نمایش درآمد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انجمن سینمای جوان استان بوشهر، فیلم انتظار در سال ۱۳۵۳ در بوشهر و به تهیه کنندگی کانون پرورش فکری کودک و نوجوان ساخته شده بود که اکران‌های متعددی در جشنواره جهانی داشته ولی تا کنون اکرانی در ایران نداشت، برای نخستین بار و با حضور پیشکسوتان سینمای بوشهر در سینما رو باز داریوش غریب‌زاده اکران شد.

مهمان ویژه این اکران بازیگراین فیلم حسن حیدری بود که در زمان فیلم‌برداری ۱۲ سال داشت. حیدری با ابراز خوشحالی از نمایش فیلم در سینما داریوش از خاطرات و تجربیاتش از پشت صحنه فیلم و حضور امیر نادری در بوشهر سخن گفت.

در ادامه مهدی انصاری، مدرس سینما از نحوه پیدا کردن حسن حیدری و ارتباط و آشنایی با این بازیگر گفت و به بازی خوب و تأثیرگذار این بازیگر در این فیلم بدون دیالوگ اشاره کرد.

مجید فخریان منتقد و مدرس سینما نیز به نگاه شاعرانه و متفاوت نادری به جغرافیای جنوب اشاره کرد و گفت: درسی که نادری به ما می‌دهد این است که چطور می‌توان حال و هوای اقلیمی و فرهنگی یک منطقه را با فرم و روایت یک فیلم همراه و هماهنگ کرد.

انتظار فیلم کوتاه ۴۶ دقیقه‌ای در سال ۲۰۰۸ همراه با دو فیلم دیگر نادری، دونده و آب، باد، خاک در مراسم بزرگداشت امیر نادری درسی‌امین سال برگزاری جشنواره فیلم سه قاره نانت، نمایش داده شد.

کد خبر 39470
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار