سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - Tuesday, 16 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
نسبت به خسارات ناشی از بارندگی کشاورزان دیر چاره اندیشی شود
بوشهر- امام جمعه دیر گفت: بر اثر بارش تگرگ به بعضی ازکشاورزان ما خسارات زیادی وارد شد که پیگیری‌هایی شده و ما مجدداً از مسئولان استان و شهرستان می‌خواهیم نسبت به این خسارات چاره اندیشی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بندر دیر با اشاره به سالروز اجرای طرح استعماری کشف حجاب توسط رضاخان، اظهار داشت: یکی از سیاست‌های دشمنان اسلام از دیرزمان مبارزه با حجاب بوده است.

امام جمعه دیر بیان کرد: مبارزه با حجاب صرفاً مبارزه با یک نماد و سمبل مذهبی و سنتی نیست بلکه آغاز تغییر فرهنگ و باور و اندیشه در جامعه است.

وی با بیان اینکه مسئله حجاب برای زن در راستای تکریم و احترام و کرامت زن مسلمان است، افزود: از نظر اسلام زن برای انجام فعالیت‌های اجتماعی و حضور در جامعه باید پوشیده باشد.

خطیب جمعه دیر گفت: اگر زنی با حجاب اسلامی و حفظ حیا و عفاف در جامعه ظاهر شد کسی جرأت نگاه چپ کردن به او ندارد اما وقتی زنی خود را هفت قلم آرایش و خودنمایی می‌کند طبیعی است که مورد اذیت و آزار قرار می‌گیرد و علاوه بر اینکه حرمت خودش شکسته می‌شود باعث فساد جامعه شده و جوانان را به فساد کشیده و بنیان خانواده را سست می‌کند.

وی تاکید کرد: حجاب در اسلام برای کرامت زن مسلمان، امنیت در جامعه و تقویت استحکام خانواده است.

حسینی ادامه داد: غربی‌ها بی حجابی را اجباری می‌کنند و در مدارس و دانشگاه و اداراتشان زن محجبه را راه نمی‌دهند آن وقت به ما می‌گویند چرا شما حجاب را اجباری کردید، این در جهت کرامت زن و کار شما در جهت پرده دری و بی احترامی به زن است.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه دشمن از یک سو با تبلیغات گمراه کننده و مسموم در بیرون از کشور ما و در داخل هم عده‌ای سخنان اندیشمندان و شخصیت‌های ما را برای سو استفاده تقطیع می‌کنند.

امام جمعه دیر با بیان اینکه در دو عرصه باید کار کنیم، گفت: یکی عرصه تبیین و روشنگری و بیان حکم خدا و برای کسانی که با تبلیغ نمی‌شود کاری کرد و به دنبال آلوده و مسموم کردن فضای جامعه هستند دستگاه‌های متولی باید کار خودشان بکنند، بی تفاوتی در مقابل ضدارزش ها و منکرات از هیچکس پذیرفته نیست.

وی افزود: در کنار امر به معروف باید نهی از منکر باشد و وظیفه همه از جمله دستگاه‌های متولی و مسئول این است که به وظیفه خود عمل کنند.

حسینی تاکید کرد: پدران و مادران فقط هنرشان این نباشد که خودشان در نمازجمعه و جماعت کنند بلکه در قبال حضور فرزندان در این مراسم هم مسئول هستند.

وی افزود: گاهی اوقات اعمال و رفتار والدین مانند بد اخلاقی و عدم رعایت حق خانواده، باعث دین گریزی فرزندان می‌شود.

حسینی عنوان کرد: ما نباید رفتار کسی را به حساب اسلام بگذاریم؛ دینداری فقط به نماز و حضور در نمازجمعه و جماعت نیست بلکه اخلاق، امانت داری، خوش رفتاری با خانواده، رعایت عدالت و … هم هست.

وی یادآور شد: اگر فرزندی بخاطری رفتار ما از دین گریخت ما گناه کار هستیم، بنابراین با عمل خود افراد را به دین دعوت کنیم.

امام جمعه دیر با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در خصوص تشییع شهدای گمنام، عنوان کرد: تقارن تشییع پیکر این شهدا با سالروز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها نویدبخش خیر کثیر برای کشور است.

وی درباره سالروز قیام مردم قم در ۱۹ دی ماه سال ۵۶، بیان داشت: این اقدام مردم قم نشانگر بصیرت و ایمان و اقدام به موقع آنها بود که ثمر داد و منجر به سرنگونی رژیم طاغوت شد.

حسینی با تقدیر از تلاش‌های ستاد بحران شهرستان در جریان بارش‌های اخیر، عنوان کرد: بر اثر بارش تگرگ به بعضی از کشاورزان ما خسارات زیادی وارد شد که پیگیری‌هایی شده و ما مجدداً از مسئولان استان و شهرستان می‌خواهیم نسبت به این خسارات چاره اندیشی کنند.

وی افزود: در خصوص افت قیمت گوجه فرنگی هم پیگیری‌هایی شده که باز هم درخواست می‌کنیم با توجه به اینکه هرساله با این مسئله مواجه هستیم، جهاد کشاورزی و دست اندر کاران برای این مسئله هم فکری کنند که گوجه کاران متضرر نشوند.

حسینی ابراز کرد: در آموزه‌های دینی ما و کلام معصومین تاکید شده قبل از خشک شدن عرق کارگر حقوق او را بپردازید؛ این کجا و داستانی که ما شاهد هستیم در بعضی جاها سه تا چهار ماه حقوق نیروهای ما را پرداخت نمی‌کنند.

وی افزود: ما جمعه گذشته اسم نبردیم حالا امروز مجدداً از ما درخواست کردند از ما اسمی نبرید، شنبه تا دوشنبه آینده حقوق اینها پرداخت می‌کنیم؛ من واقعاً شرمنده ام نمی دانم آقایان چگونه توجیه می‌کنند، اگر خود شما یک ماه حقوق دیر دستتان برسد چه می‌کنید، جوانی که درآمد و شغل دیگری ندارد آن هم در این وضعیت اقتصادی این حقوق ناچیز هم به او نرسد پیش زن و فرزندش شرمنده می‌شود و ما هم شرمنده آنها.

حسینی تاکید کرد: امیدوارم به این قولی که داده‌اند به معاون سیاسی امنیتی استاندار و دیگر مسئولین در روزهای اول هفته آینده این مسئله را حل و عمل کنند تا نیازی به موضع گیری مجدد ما نباشد.

وی درباره امنیت شغلی پرستاران، گفت: شنیده‌ام در استان ما پیش قدم شده‌اند در راستای تعدیل نیروهایی که در نزدیک دو سال در مواجهه با بیماری کرونا برای سلامت مردم با جان خود بازی کردند، آن وقت ما نیازمان که برطرف شد بگوییم بروید، اینها برخلاف نظر رهبر معظم انقلاب است و باید تجدید نظر شود.

حسینی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با خانواده و اعضای ستاد برگزاری دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، گفت: صدق و اخلاص نماد و نمایه مکتب سردار سلیمانی است و او ملی‌ترین و امتی ترین چهره است.

وی عنوان کرد: امروز سردار سلیمانی نماد امید و اعتماد به نفس و رشادت و رمز استقامت و پیروزی و الگوی جوانان منطقه است.

امام جمعه دیر یادآور شد: امروز دشمنان ما حتی از نام سردار وحشت دارند و در فضای مجازی می‌بینیم که با اسم او چه برخوردی دارند.

وی با اشاره به هشدارهای رهبر انقلاب در سال‌های گذشته در خصوص فضای مجازی، خاطرنشان کرد: امیدواریم در این دولت تمهیداتی اندیشیده شود و روش‌هایی در کوتاه مدت و دراز مدت برای مقابله با این وضعیت به کار گرفته شود؛ تسریع در راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، تقویت بسترهای ارائه خدمات و ارتقا سواد رسانه‌ای در سطح افکار عمومی می‌تواند در مقابله با سو استفاده دشمن از فضای مجازی مؤثر است.

حسینی با بیان اینکه شهید سلیمانی زنده و قاتلان او به زباله دان تاریخ می‌روند، یادآور شد: دستاورد خون سردار سلیمانی فرار خفت بار آمریکایی‌ها از افغانستان و در آینده‌ای نزدیک از عراق است.

کد خبر 39474
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار