جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
مسئولان برای برداشتن بار سنگین گرانی و تورم از دوش مردم تلاش کنند
گناوه- امام جمعه گناوه گفت: دولت سیزدهم و همه مسئولان باید شبانه روز تلاش کنند تا مردم را هر چه بیشتر به آینده امیدوار کنند و بار سنگین گرانی و تورم را از دوش مردم بردارند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گناوه با اشاره به دیدار رهبر فرزانه انقلاب با خانواده معظم و اعضای ستاد بزرگداشت سردار شهید سلیمانی اظهار داشت: رهبری در فرازی از رهنمودهای خود در این دیدار برای چندمین بار به این نکته مهم که هدف دشمن در شبکه‌های اجتماعی حذف اسم سردار دل‌ها بود اشاره کرده و فرمودند: دشمنان و مستکبران در شبکه‌های مجازی عکس شهید را حذف کردند و حتی از نام شهید نیز واهمه دارند، دشمن به دنبال آن است تا واقعیت‌ها را در فضای مجازی وارونه جلوه دهد لذا همه باید در فضای مجازی کشور هوشیارانه عمل کنند.

امام جمعه گناوه افزود: اگر چه می‌توان بهترین استفاده را از فضای مجازی برد ولی دشمن به دنبال تضعیف باورهای دینی است تا قبح و زشتی گناه را در جامعه بشکند لذا رهبر معظم انقلاب نسبت به فضای مجازی اخطار دادند و فرمودند: که ما باید هوشیار باشیم و در دنیای امروز فضای مجازی زیر کلید مستکبران عالم است.

وی بیان کرد: نقش شهید در جامعه نقش روشنگری است و در ایام دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی دیدیم که دشمنان حتی از نام و تصویر آن شهید والامقام نیز وحشت دارند و درصدد حذف آن برآمدند.

دشمن دنبال ترویج بدحجابی است

امام جمعه گناوه با اشاره به سالروز کشف حجاب توسط رضاخان در ۱۷ دی ماه سال ۱۳۱۴ گفت: رضاخان تحت تأثیر سفر به ترکیه دستور کشف حجاب را در جامعه ایرانی داد که یکی از پلیدترین توطئه‌های دشمنان اسلام در تاریخ معاصراست.

وی ادامه داد: رضا خان به دنبال اسلام زدایی بود اما جامعه ایرانی نتوانست در مقابل این توطئه و طرح رضاخانی سکوت کند و در مقابل آن ایستاد و امروز نیز آنهایی که به دنبال بدحجابی و بی بند و باری در جامعه باشند مسلمانان در مقابل آنها می‌ایستند.

امام جمعه گناوه گفت: یکی از جاسوسان انگلیس در کشورهای اسلامی یکی از نقاط قوت مسلمانان را حجاب زنان بیان کرده و در این زمینه نوشته است که زمانی که زنان حجاب محکم داشته باشد کسی نمی‌تواند علیه آنها نفوذ پیدا کند و فسادی ایجاد کند و هر کجا خواستند در یک جامعه مسلمان فساد ایجاد کنند از راه بی حجابی وارد شده‌اند.

وی اضافه کرد: امروز هم با همه تبلیغات سو که دشمنان علیه اسلام و اسلام ستیزی درست کرده‌اند و قوانین منع حجاب مصوب کرده‌اند اما دیده می‌شود که زنان تحصیل کرده اروپایی محجبه می‌شوند.

حجت الاسلام رکنی حسینی تصریح کرد: دشمن همواره به دنبال تضعیف باورهای دینی مردم در جامعه است و همه باید متوجه باشیم که دشمن چه نقشه‌هایی علیه زنان جامعه دارد و در برابر این نقشه‌ها هوشیار باشیم.

وی با اشاره به اهانت و هتک حرمت به ساحت مقدس امام خمینی (ره) در ۱۷ دی ماه ۵۶ و چاپ مقاله در روزنامه اطلاعات گفت: چاپ این مقاله منجر به قیام ۱۹ دی قم به دفاع از مرجعیت و امام (ره) شد.

فصل جدید در معادلات منطقه‌ای

وی با اشاره به توقیف کشتی امارات توسط انصارالله یمن گفت: این خبر یک اتفاق مهم و شروع فصل جدید در معادلات منطقه‌ای به نفع جبهه مقاومت در غرب آسیا است.

وی با اشاره به چهار سناریو برای آینده مذاکرات تصریح کرد: حل اختلافات موجود و رسیدن به یک توافق سریع، احتمال انجام توافق بدون تعیین بازه زمانی مشخص با توجه به اختلافات موجود، عدم دستیابی به توافق با توجه به اختلاف موجود به حفظ برجام با ویژگی‌های فعلی و انسداد و توقف و ختم مذاکرات در همین مرحله، چهار سناریو برای آینده مذاکرات است.

وی یادآور شد: بدون شک مسئولان و تیم مذاکره کننده کشورمان به دنبال آن هستند تا حق مسلم ملت ایران را از حلقوم دشمنان و بدخواهان بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: امروز دشمن به دنبال مأیوس کردن مردم از آینده انقلاب و نظام اسلامی است و تحریم‌ها و فشارهای ظالمانه از سوی دشمنان برای بدبین کردن مردم است ولی کشور اسلامی ما علوی و فاطمی است و با لطف الهی و عنایت اهل بیت (ع) آینده روشنی در انتظار کشور خواهد بود و توطئه‌های دشمنان ناکام و خنثی خواهد شد.

وی گفت: دولت سیزدهم و همه مسئولان باید شبانه روز تلاش کنند تا مردم را هر چه بیشتر به آینده امیدوار کنند و بار سنگین گرانی و تورم را از دوش مردم بردارند.

امام جمعه گناوه از برگزار کنندگان و دست اندر کاران برنامه‌های باشکوه و بسیار مناسب ایام فاطمیه و هفته مقاومت و سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در شهرستان گناوه تقدیر کرد.

کد خبر 39475
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار