جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
شهادت سردار سلیمانی عامل برکت برای اسلام و انقلاب است
بوشهر- امام جمعه عسلویه گفت: شهید سلیمانی در حیاتش خدمات بزرگی به اسلام و انقلاب و نظام کرد و شهادتش هم باعث برکت برای اسلام و انقلاب است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علی هاشمی نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه با تسلیت سالروز شهادت بی بی دو عالم حضرت صدیقه طاهره (س) اظهار داشت: حضرت فاطمه بانوی بزرگواری است که برترین زن در عالم هستی است.

وی اضافه کرد: حضرت فاطمه گرامی‌ترین زن به درگاه حضرت حق است و مورد تکریم و تعظیم پیامبر اعظم (ص) و همه انبیا الهی و ائمه طاهرین است. ایشان اولین کسی است که وارد بهشت می‌شود و حتی از پیامبر زودتر وارد بهشت می‌شود.

امام جمعه عسلویه ادامه داد: در روز قیامت یک منادی ندا می‌دهد که مردم سرها به زیر افکنند برای اینکه فاطمه می‌خواهد از اینجا بگذرد. همه انبیا می آیند نزد پیامبر رخصت بگیرند که با فاطمه دیدار کنند. این قدر و منزلت فاطمه است که قدرش را ندانستند به این بانوی بزرگوار ظلم و جفا کردند.

هاشمی نژاد فرازهایی از بیانات رهبر انقلاب در دیدار با خانواده و ستاد گرامیداشت شهید سردار سلیمانی را بیان کرد که ایشان فرمودند و تاکید کردند به شهید سلیمانی به عنوان مکتب نگاه کنیم.

وی افزود: دو اصل از مکتب شهید سلیمانی صدق و اخلاص بود. این دو کلمه عنوان و نماد مکتب سلیمانی است و این دو واژه قرآنی تشکیل دهنده حرکت شهید سلیمانی بود. این حرکت با برکت باعث شد هم زندگی او و هم شهادت او با برکت باشد.

امام جمعه عسلویه ادامه داد: شهید سلیمانی در حیاتش خدمات بزرگی به اسلام و انقلاب و نظام کرد و شهادتش هم باعث برکت برای اسلام و انقلاب است. با هدف و عهدی که با خدا بسته بود صادقانه برخورد کرد.

وی خاطرنشان کرد: در موارد زیادی مشکل ما این است که پایمان می لرزد، شعار هست و عمل نیست ولی او به معنای واقعی صادقانه عمل کرد به اسلام و انقلاب وفادار بود. بیش از چهل سال در این مسیر ایستاد و حرف و عملش یکی بود؛ هیچ کم نگذاشت و ذره‌ای اعوجاج نداشت.

انتقاد از برخی بی‌حرمتی‌ها

هاشمی نژاد بیان کرد: از همه کسانی که به صورت خودجوش مراسم شهید سردار سلیمانی را اداره و اقامه کردند تشکر می‌کنم. از حضور همه آحاد مردم هم که در این مراسم شرکت کردند تشکر می‌کنم.

وی تاکید کرد: حضور مردم در ۹ دی هم بسیار خوب بود. مراسم ۹ دی خوب برگزار شد که از همه عزیزان تشکر می‌کنم. از حوزه علمیه خواهران و سپاه خاتم النبیاء و ستاد نماز جمعه هم به خاطر برپایی مراسم سردار سلیمانی و استقبال از شهید گمنام تلاش کردند قدردانی می‌کنم.

امام جمعه عسلویه ادامه داد: شهید سلیمانی به گردن همه حق دارد و در قبال شهید سلیمانی هر کاری بکنیم کم است. سردار مخلصی که شهادت حق او بود در عصر ما شخصیتی کم نظیر و بی نظیر بود.

وی اضافه کرد: اخلاص، ایمان، تواضع، تقوا، صداقت، ایثار، جهاد، مقاومت و درایت ایشان مثال زدنی بود. از ایشان استمداد بطلبیم و از روح بلندش کمک بخواهیم تا دست ما را بگیرد.

هاشمی‌نژاد در تذکری از بی حرمتی به حضرت زهرا (س) و ایام فاطمیه انتقاد کرد و افزود: چرا بعضی‌ها دانسته یا نادانسته در این ایام مراسم عروسی بر پا کردند و حرمت شکنی کردند؟ می‌گویند ما نمی‌دانستیم ایام شهادت است. چرا نمی‌دانید؟ مگر شما در کدام کشور زندگی می‌کنید؟ در عربستان یا اروپا زندگی می‌کنید؟

وی گفت: با کمال پر رویی جشن برگزار می‌کنید. از رسانه‌ها از رسانه ملی نشنیدید که ایام فاطمیه است. باید برخورد شود دستگاه‌های مربوطه باید برخورد کنند باید تذکر داده شود که دیگر چنین اتفاقی نیفتد.

کد خبر 39478
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار