جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 26 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۰
نقش آفرینی اهالی صبور جزیره خارگ مستند شود
بوشهر- امام جمعه خارگ گفت: نقش آفرینی اهالی صبور جزیره نگارش و مستند شود.

به گزارش خبرنگار مهرر، حجه السلام موسی کمالی ظهر جمعه در مراسم اختتامیه هفته فرهنگی و روز خارگ اظهار داشت: در جزیره خارگ چندین سال است گروهای متفاوتی از سراسر کشور زندگی می‌کنند و ما دوست داریم از امروز بپذیریم که خارگی هستیم.

وی افزود: از امروز آغاز فصل آشتی است، هر کس با هر نظر و دیدگاهی برای ارتقا جزیره خارگ تلاش کند.

امام جمعه خارگ تصریح کرد: نقش آفرینی اهالی صبور جزیره نگارش و مستند شود، خارگ و خارگی همیشه رهرو ولایت و ولایت مدار بوده است.

خارگ ۲۸۳۴ بار مورد حمله قرار گرفت

سیدمحمد جواد موسوی رئیس پایانه نفتی خارگ نیز در این مراسم اظهار داشت: در سال ۱۳۳۶ جزیره خارگ بعنوان مرکز صادرات نفت ایران معرفی می شود، نفت یک کالای سیاسی، اقتصادی است.

وی افزود: در سال ۱۳۳۸ خط لوله گچساران به خارگ در کمتر از یک سال و نیم کشیده شد و اولین کشتی نفتکش در اسکله شرقی بارگیری شد، یکی از ویژگی ها بی نظیر جزیره خارگ مرجانی بودن و موقعیت ارتفاع از سطح این جزیره است.

رئیس پایانه نفتی خارگ تصریح کرد: ترمینال پایانه نفتی خارگ دارای خاصیت بالا در حوزه ذخیره سازی و بارگیری هست که با کمترین فاصله از ساحل امکان بارگیری بزرگترین کشتی های نفتی دنیا را دارد.

موسوی در ادامه خاطرنشان کرد: خارگ مدل کاملی از صنعت نفت ایران اسلامی است. در خارگ از اکتشاف تا صادرات نفت وجود دارد، خارگ شریان حیاتی اقتصاد ایران اسلامی است.

رئیس پایانه نفتی خارگ گفت: این جزیره در دو هزار و ۸۸۴ روز مقاومت، دو هزار و ۸۳۴ بار مورد حمله قرار گرفت. در وسعت ۳۲ کیلومتر مربع در هیچ جای دنیا به این وسعت در معرض آسیب قرار نگرفته است، به همین دلیل است که خاک خارگ مقدس است.

کد خبر 39479
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار