چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday, 24 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۰
مسئولان در پیشرفت و توازن امور نگاه جامع داشته باشند
ایسنا/بوشهر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر بابیان اینکه یکی از مهمترین ویژگی‌های یک جغرافیای پیشرفته داشتن توازن در همه عرصه‌ها است، گفت: مسئولان باید در پیشرفت و توازن همه امور یک نگاه جامع داشته باشند.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر اظهار کرد: فرهنگ جامعه یک اصل است، مسئولان اجرا طرح‌ها در حوزه فرهنگ را باید یک اصل بدانند چرا که زیرساخت همه طرح‌های اقتصادی، عمرانی و اجتماعی نیاز توجه به طرح‌های فرهنگی است.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین ویژگی‌های یک جغرافیای پیشرفته داشتن توازن در همه عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی، شاخص‌های امتیازات فرهنگی، اجتماعی و تاریخ پرشکوه است و مسئولان باید در پیشرفت و توازن در همه امور یک نگاه جامع داشته باشند.

امام جمعه بوشهر اضافه کرد: همانقدر که برای اقتصاد سرمایه‌گذاری و اعتبارات و بودجه تخصیص داده می‌شود باید به طرح‌های فرهنگی هم توجه شود. فرهنگ در جامعه مثل هوا است و اگر هوا مسموم شد در همه بخش‌ها مسمومیت ایجاد می‌کند و اثرگذار است.

صفایی بوشهری بیان کرد:‌ بر اساس گزارش مسئولان بهداشت و درمان استان بوشهر با تمام تلاش کادر درمان و پرستاری که جای قدردانی دارد ولی کمبود تجهیزات درمانی و تشخیصی از جمله ام.آر.آی و سی.تی.اسکن باعث شده بیماران استان بوشهر برای درمان به دیگر استان‌ها سفر کنند.

وی با تأکید بیان کرد: در عرصه بیماری کرونا قرارگاه سیدالشهدا علیه‌السلام برای کمک‌رسانی به عرصه بهداشت، درمان امکانات قابل توجهی عرضه و خدمات بسیار خوبی ارائه کرد. نداشتن امکانات درمانی برای یک استانی که نقش مهمی در تأمین بودجه، اقتصاد کشور دارد، اکنون دارای ۳ دستگاه آم.آر.آی و این هم گاهی با مشکل روبه‌رو است.

خطیب نماز جمعه بوشهر افزود:  قانون کشف حجاب در ۱۷ دی ۱۳۱۴ از سوی رضا شاه انگلیسی تصویب شد و نگاه غرب و اعمال آنان در تصویب این قانون گسترش ابتذال و فساد اخلاقی بود که در همه جهان این فرهنگ اجرا کرده‌اند.

صفایی بوشهری یادآور شد: انقلاب اسلامی با هدف ایستادگی در مقابل پدیده شوم استعمار به پیروزی رسید، اکنون بسیاری از تحرکات جهان غرب از ابتدا پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ترویج فرهنگ ابتذال، و افزایش فساد اخلاقی است که ترویج فرهنگ بدحجاب و بی‌حجاب در جامعه از اهداف مهم آنان است.

وی توجه به فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه را یک ضرورت دانست و افزود: باید از همان دوران کودکی خانواده‌ها، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و محیط اجتماعی به فرهنگ عفاف و حجاب به‌عنوان عامل اصلی فرهنگی و مقاومت در تهاجم نرم فرهنگی مطالبه، نهادینه و عمل شود.

صفایی بوشهری با قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری ایام فاطمیه و بزرگداشت سردار حاج قاسم سلیمانی و شهدای گمنام عنوان کرد: ملت ایران اسلامی با حضور میلیونی در تشییع شهدای گمنام و خوش نام خوش درخشیدند و مردم استان بوشهر در این عرصه حماسه دیگری خلق کردند و نشان دادند پاسدار و حافظ ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و قدردان شهدا هستند.

انتهای پیام

کد خبر 39486
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار