پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 25 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۰
۲۱هزار بوشهری در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند
ایسنا/بوشهر مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با بیان اینکه تاکنون ۲۱هزار و ۶۰۴ نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند، گفت: سهم این استان از اجرای این طرح ساخت ۵۴ هزار واحد مسکونی است.

فرزاد رستمی روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن اظهار کرد: از آغاز ثبت نام برای این طرح تاکنون ۲۱هزار و ۶۰۴ نفر در استان ثبت نام کرده‌اند و سهم استان بوشهر از اجرای این طرح ساخت ۵۴ هزار واحد مسکونی است اما محدودیتی برای ثبت نام وجود ندارد.

وی اضافه کرد: برای اجرای این طرح تاکنون ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد زمین تامین شده است و در حال تامین زمین در شهرهای مختلف از طریق اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی، تغییر کاربری، اراضی الحاقی به محدوده هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با بیان اینکه افراد دارای زمین یا به اصطلاح خود مالک هم می‌تونند در این طرح شرکت کنند، تصریح کرد: این افراد می‌توانند با استفاده از تسهیلاتی که به آنها هم پرداخت می شود برای ساخت مطابق با سلیقه خود استفاده کنند.

رستمی با بیان اینکه نهضت ملی جهش تولید مسکن شامل مسکن شهری و روستایی، بخش خصوصی و بافت فرسوده است گفت: در زمان حاضر عملیات اجرایی یک هزار واحد از قبل در قالب طرح اقدام ملی مسکن و ۲هزار و ۵۸۹ واحد نیز که به تازگی در شهر جدید عالی شهر از سوی بنیاد مسکن آغاز شده است

وی در خصوص تسهیلات بانکی برای نهضت ملی جهش تولید مسکن، عنوان کرد: متقاضیان این طرح در مرکز استان ۳۵۰ میلیون تومان، سایر شهرها ۳۰۰ میلیون تومان و برای ساخت مسکن در روستاها ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت می‌کنند.

هزینه اجرای راه آهن شیراز- بوشهر و عسلویه ۲ میلیارد دلار است

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر طرح راه آهن بوشهر شیراز را از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر دانست و بیان کرد: در سفر استانی رئیس جمهوری و هیات دولت سیزدهم به این استان مقرر شد تامین منابع مالی مورد نیاز قطعه‌های پروژه  خط ریلی بوشهر - شیراز  از منابع مختلف در دستور کار قرار بگیرد؛ ۲۰۰ میلیون دلار برای این پروژه در استان بوشهر و ۲۰۰ میلیون یورو نیز از محل سفر رئیس جمهوری به استان فارس برای این پروژه تصویب شد.

رستمی ادامه داد: بعد از سفر رئیس جمهور، دو نشست با حضور مسئولان استانداران بوشهر و فارس در دفتر معاون اول رئیس جمهور برگزار شد و مقرر شد عسلویه نیز به راه آهن بوشهر - شیراز اضافه شود.

وی با بیان اینکه اکنون قطعه ۱۰ با ۲۴ درصد پیشرفت فیزیکی در بوشهر دارد، خاطر نشان کرد: در مجموع این قطعه ۱۳ درصد پیشرفت دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر اظهار کرد:  براساس پیشنهادهای اولیه مقرر شد که مسیر پروژه راه آهن از سمت بوشهر به عسلویه باهمکاری وزارت نفت و مسیر بوشهر - شیراز نیز غیر از سهم تهاتر نفتی؛ سقف تهاتر نفتی، اعتبارات ماده ۵۶ و قانون بودجه برای سال‌های آینده افزایش یابد.

رستمی گفت: در موضوع احداث راه آهن بوشهر-شیراز تامین اعتبار آن از محل تهاتر نفت در دستور کار قرار دارد که تحق آن نیازمند اصلاح قانون بودجه و یا مصوبه سران قوا انجام شود تا امکان تهاتر نفتی برای سال‌های آینده هم وجود داشته باشد.

وی گفت: برآورد می‌شود طرح راه‌آهن بوشهر - شیراز ۲۵ هزار میلیارد تومان هزینه داشته باشد، با پیمانکاران این طرح نیز رایزنی‌های شده و تفاهم‌نامه‌هایی برای استفاده از تهاتر در حال انجام است تا پیمانکاران موافق با تهاتر نفت را همراه کنیم.

وی اضافه کرد: برآورد هزینه برای اجرای راه آهن شیراز- بوشهر و عسلویه ۲ میلیارد دلار است و مابقی آن از تهاتر نفتی مصوبه ها گرفته شده اما چون خارج قانون چارچوب بودجه است مصوبات سران قوا باید در قانون بودجه آورده شود تا در سال‌های بعد دچار مشکل نشویم.

سالانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیارد تومان اعبتار هزینه اجرای طرح‌های راهسازی می‌شود 

مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر در خصوص ساخت و تکمیل طرح‌های جاده‌ای تصریح کرد: کریدور ساحلی بزرگراه بزباز- بندو یکی از مهمترین آنهاست که به طول ۲۲ کیلومتر و ارزش روز ۵۰ میلیارد تومان است؛ عملیات نهایی و بخش از آسفالت این مسیر باقی مانده بود که در حال انجام است و پیش بینی می شود تا پایان  به بهره برداری برسد.

رستمی در ادامه اظهار کرد: قطعه سوم کنارگذر کنگان – دوراهک به طول ۱۳ کیلومتر از دیگر طرح‌هایی است که در مراحل آخر قرار دارد؛ ابنیه و زیرسازی تقاطع غیرهمسطح ریز – دوراهک تکمیل شده و با تخصیص قیر مورد نیاز به زودی عملیات آسفالت آن شروع می‌شود و پیش‌بینی می‌شود در نیمه اول سال ۱۴۰۱ ترافیکی شود.

وی افزود: ۱۸ کیلومتر از این مسیر پیش از این ترافیکی شده است و اکنون آسفالت ۱۳ کیلومتر دیگر نهایی انجام شده و تنها ایمن سازی مسیر مانده است، امید می‌رود که این طرح در سال آینده به بهره برداری برسد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر طرح جاده‌ای دیگر را جاده وفاق نامید و عنوان کرد: این جاده در حد فاصل دیّر – کنگان به طول ۹ کیلومتر حدود ۹۰ درصد پیشرفت دارد و در صورت تزریق اعتبار، امکان بهره‌برداری آن تا سال آینده وجود دارد.

رستمی اضافه کرد: بخشی از قیر مورد نیاز محور اهرم – برازجان تخصیص یافته و ۲۰ کیلومتر آماده آسفالت است، به دنبال دریافت قیر مورد نیاز از وزارتخانه هستیم تا مسیر به‌طور کامل آسفالت شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت:‌سالانه برای اجرای طرح‌های راهسازی در استان ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیارد تومان اعبتار هزینه می‌شود که با توجه به پروژه‌های در دست اجرای برای تکمیل طرح‌های راهسازی در استان به افزون بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

انتهای پیام

کد خبر 39497
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار