جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
استان بوشهر دارای سابقه بزرگی در حفظ هویت ملی و دینی کشور است
بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: استان بوشهر دارای سابقه عظیم و بزرگی در حفظ هویت ملی و دینی کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری جمعه‌شب در مراسم یادواره شهدای محمدآباد دشتی اظهار داشت: شهرستان دشتی دارای بزرگان و علمای فراوانی است که در جهاد و قیام بر علیه متجاوزان و استکبارگران و استعمارگران نقش بسیار مهمی داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان دشتی تاریخی بزرگ دارد افزود: این منطقه در تاریخ پرشکوه استان بوشهر نقش مهمی را ایفا کرده و علمای بزرگی را داشته و مردم دلاوری را تقدیم کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر هر فردی حقی را در فضای فعالیت خود ایجاد می‌کند. شهدا هم به خاطر کار بزرگی که در حق ما انجام داده‌اند، حق‌های بزرگی بر گردن همه کسانی که با شهادت او بهره‌مند می‌شوند، دارند.

وی ادامه داد: این‌طور نیست که کسی شهید شود و جان خود و سرمایه حقیقی خود را در این راه بدهد و حقی بر جامعه نداشته باشد. شهدا کار بزرگی انجام داده‌اند و باید قدردان آنها بوده و حق عظیم آنها را ادا کنیم.

آیت‌الله صفایی بوشهری با تاکید بر اینکه باید ادامه دهنده راه شهدا باشیم، تصریح کرد: نباید بگذاریم که با تهاجم فرهنگی، دین و هویت ما دچار دگردیسی شود و به انحراف کشیده شود. شهدا جان خود را برای حفظ هویت دینی ما داده‌اند.

وی تاکید کرد: نباید تهاجم فرهنگی باعث شود که خانه‌های ما از اسلام خالی شود و جامعه ما از اسلام خالی شود و فرهنگ‌های اسلامی جای خود را به فرهنگ‌های غربی بدهد.

امام جمعه بوشهر و حفظ هویت ملی و ولایت‌مداری و تابعیت از امام و رهبری را یک اصل مهم دانست و اضافه کرد: یکی از حق‌های شهدا بر گردن ما اطاعت محض از رهبری است؛ آن هم رهبری که در تاریخ کم‌نظیر است.

وی با اشاره به اینکه سرمنشا همه انحرافات از ابتدای اسلامی تاکنون دوری از ولایت بوده است، خاطرنشان کرد: جامعه ولایت‌مدار به توسعه و پیشرفت می‌رسد و جامعه بدون ولایت به تشتت در درون و فروپاشی از برون می‌انجامد. این مسئله را تاریخ گواه می‌دهد.

آیت‌الله صفایی بوشهری یکی دیگر از حقوق شهدا بر جامعه را تکریم و تعظیم خانواده شهدا دانست و افزود: خانواده شهدا امانت شهدا در جامعه هستند و باید تکریم و تعظیم شود و این یک حق است.

وی تحمل در مقابل مشکلات را از دیگر آموزه‌های شهدا عنوان کرد و ادامه داد: شهدا در مقابل سختی‌ها استقامت کردند و ما هم وظیفه داریم که در مقابل مشکلات و سختی‌ها استقامت کنیم.

کد خبر 39537
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار