شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 20 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
مطالبات کارگران دیّری پیگیری شود
ایسنا/بوشهر امام جمعه شهرستان دیّر گفت: شماری از کارگران یکی از شرکت‌های این شهرستان در خصوص کمی حقوق خود معترض بودند لازم است در اولین فرصت به این موضوع رسیدگی کنند تا این عزیزان بیش از این در مضیقه معیشتی و اقتصادی قرار نگیرند.

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی امام جمعه شهرستان دیر در گفت‌وگو با ایسنا درباره مشکلات و مطالبات کارگران این منطقه گفت: شماری از کارگران یکی از شرکت‌های شهرستان دیّر در خصوص کمی حقوق خود معترض بودند که بر همین اساس دست از کار کشیدند، از این رو  فرماندار پیگیری کرد، بنده هم طبق وظیفه خودم به این موضوع پرداختم.

وی با بیان اینکه این شرکت بیش از ۱۲۰۰ نیروی کارگری دارد و باید به حقوق و دستمزد آن‌ها به خوبی رسیدگی شود، خاطرنشان کرد: بسیاری از این کارگران نیروهای بومی هستند، نسبت به حقوقی که می‌گیرند، هم سطح سایر بخش‌ها نیست، حقوق‌شان بسیار ناچیز است، باید به آن‌ها رسیدگی شود و بیش از این در رنج و زحمت قرار نگیرند.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به طرح این موضوع در خطبه های نمازجمعه شهر دیّر خاطرنشان کرد: در پی این مطالبه، مسئول مربوطه از سوی فرماندار خواسته شد تا حداقل تا ۷۰ درصد حقوق آن‌ها را متناسب با حقوق دیگر شرکت‌ها افزایش دهد.

وی با اشاره به شعار سال مبنی بر سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام شد، تأکید کرد: ما از شرکت‌های تولیدی و سرمایه‌گذاران داخلی حمایت می‌کنیم، ولی این حمایت نباید سبب شود تا حقوق کارگران تضییع گردد.

امام جمعه بندر دیّر به پیگیری یکی دیگر از مطالبات مردمی اشاره کرد و گفت: در روزهای اخیر شماری از نیروهای فعال در بیمارستان این شهرستان به دفتر امام جمعه مراجعه کردند و نسبت به تأخیر در پرداخت حقوقشان معترض بودند که متاسفانه در پیگیری صورت گرفته متوجه شدم که چهار ماه از حقوق آن‌ها پرداخت نشده است و آن‌ها در تنگنای اقتصادی و معیشتی قرار دارند.

وی ضمن هشدار به مسئولان بیمارستان و پیمانکاران درخصوص پرداخت حقوق نیروهای انسانی این مجموعه یادآور شد: مسئولان بیمارستان در مراجعه حضوری به نهاد امامت جمعه، قول پیگیری و احقاق حقوق این عزیزان را دادند و بنده هم تنها به صورت کلی این موضوع را مطرح کردم، اما در صورت بی‌توجهی و کم‌کاری، این موضوع را به صورت علنی اعلام خواهم کرد و خواستار پاسخگویی آن‌ها هستم.

حجت‌الاسلام حسینی به جزئیات این موضوع اشاره کرد و گفت: شماری از نیروهای این بیمارستان، به صورت پیمانکاری فعالیت می‌کنند که طرف قرارداد یکی از شرکت‌های پیمانکاری با بیمارستان است و آن شرکت از شهریورماه تاکنون حقوق این عزیزان را پرداخت نکرده است، اما بیمارستان مربوطه قول داده است که از پیمانکار این موضوع را دنبال کند.

وی همچنین به بارندگی‌های اخیر در این منطقه اشاره و اظهار کرد: خوشبختانه بارندگی‌های اخیر موجب مسرت همه مردم شد، اما خسارت‌های زیاد به زیرساخت‌ها وارده کرده است و شماری از مزارع و منازل مردم روستایی آسیب دیده است که مسئولان باید به درستی به این بخش از روستائیان رسیدگی کنند.

انتهای پیام

کد خبر 39544
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار