چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday, 24 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
پزشکان متخصص خدمات درمانی رایگان به محرومان گناوه ارائه کردند
گناوه- فرماندار گناوه گفت: در راستای خدمت رسانی و کمک به قشر محروم، سه پزشک متخصص به مدت دو روز به بیماران شهرستان گناوه خدمات رایگان ارائه دادند.

فرماندار گناوه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در راستای خدمت رسانی دولت خدمتگزار و کمک به قشر محروم به خصوص مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی برنامه ریزی از سوی فرمانداری و شبکه بهداشت درمان شهرستان گناوه برای دعوت از تعدادی از پزشکان متخصص در شهرستان گناوه صورت گرفت.

محمدتقی صفری افزود: این پزشکان متخصص در سه حوزه چشم پزشکی، ارتوپدی و زنان به مدت دو روز در شهرستان گناوه حضور یافتند و به صورت رایگان به بیماران ارائه خدمت کردند.

وی گفت: با هماهنگی‌های به عمل آمده هزینه ویزیت و دارو این بیماران رایگان بود و در صورت نیاز به عمل جراحی برای این افراد هماهنگی لازم انجام شد تا عمل جراحی نیز به صورت رایگان انجام شود.

فرماندار گناوه گفت: امیدواریم که در آینده نیز بتوان با استمرار این گونه برنامه‌ها، از این پزشکان متخصص برای ارائه خدمت به مردم شریف شهرستان بهره برد.

ارائه خدمات در سه حوزه

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام گرفته توسط فرماندار شهرستان گناوه برای حضور تیم پزشکی جهادی شامل چشم پزشک، ارتوپد و متخصص زنان در شهرستان، این شبکه هماهنگی‌های لازم را برای حضور تیم پزشکی انجام داد.

عصمت حیدری افزود: از حدود یک ماه قبل که در جریان این امر قرار گرفتیم جلسات هماهنگی با دو نهاد حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی شهرستان برگزار شد تا افراد تحت پوشش این دو نهاد حمایتی که نیاز به دریافت خدمات درمانی در این سه حوزه را دارند به شبکه بهداشت و درمان شهرستان معرفی کنند.

وی گفت: با تهیه لیست بیماران این دو نهاد حمایتی، برای تکمیل ظرفیت خالی باقی مانده از مراکز بهداشتی درمانی شهرستان نیز خواسته شد تا لیست بیماران بی بضاعت تحت پوشش این مراکز بهداشتی درمانی را تهیه و معرفی کنند که به لیست بیماران ویزیتی اضافه شد.

وی تصریح کرد: این سه متخصص در شهرستان حضور یافتند که در هر تخصص و طی سه شیفت بر اساس لیست تهیه شده با بیماران تماس تلفنی برقرار شد و مکان حضور متخصصین به آنها از سوی شبکه بهداشت اطلاع رسانی و توسط پزشکان ویزیت شدند.

وی اضافه کرد: علاوه بر افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی و افراد بی بضاعت معرفی شده مراکز بهداشتی، افراد سالمند و عادی نیز که از حضور متخصصین اطلاع یافته بودند خارج از نوبت ویزیت شدند.

وی گفت: برای ارائه خدمات بهینه به بیماران با هماهنگی‌های لازم با بیمارستان و کلینیک امام خمینی (ره) گناوه همه تجهیزات مورد نیاز و امکانات لازم پزشکان متخصص به خصوص چشم پزشک در اختیار آنها قرار گرفت تا بتوانند بیماران نیازمند شهرستان را طی این دو روز ویزیت کنند.

تامین هزینه داروها

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه ادامه داد: با بینایی سنج نیز هماهنگی‌های لازم انجام شد تا هم به عنوان دستیار در کنار چشم پزشک حضور داشته باشد و برای افرادی که به تجویز پزشک نیاز به عینک دارند با هزینه کمتر عینک تهیه شود همچنین با یکی از داروسازهای شهر نیز برای ارجاع نسخه‌ها هماهنگی شد و نسخه‌های ارجاعی بدون دریافت حق فنی داروخانه‌ها پیچیده شد.

وی گفت: هزینه داروهای پزشک متخصص چشم رایگان و توسط خود پزشک پرداخت شد و در دو تخصص دیگر نیز با صحبت‌هایی که با خیرین انجام شد قرار بر پرداخت هزینه داروها شد و هزینه داروها برای این دو تخصص نیز رایگان شد.

حیدری اضافه کرد: اسامی بیماران ویزیت شده در این سه تخصص که به تشخیص متخصص نیاز به عمل جراحی دارند توسط همین متخصصین مشخص و توسط همکاران ما یادداشت شد تا در مرکز استان یا شهرستان عمل جراحی به صورت رایگان انجام شود.

وی گفت: از همه همکاران که از یک ماه قبل و در طی دو روز گذشته حتی در روز تعطیل همکاری لازم را انجام دادند تا ویزیت و خدمت به بیماران به بهترین نحو انجام شود و از فرماندار محترم و این گروه متخصصین تقدیر می‌کنم.

کد خبر 39549
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار