جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
۲۸ هزار تن میگو پرورشی در استان بوشهر تولید شده است
ایسنا/بوشهر مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به اینکه ۵۲ درصد میگوی پرورشی کشور در این استان تولید می‌شود، گفت: امسال ۲۸ هزار تن میگو از مزارع استان بوشهر برداشت شده است.

علی بازدار ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سفر اخیر رئیس جمهور به استان بوشهر ۲۱۸ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت های صیادی و آبزی‌پروری استان بوشهر مصوب شد، تا کنون ۱۴/۷ میلیارد تومان آن برای انجام عملیات اجرایی سه بندر خورخان با ۶.۵ میلیارد تومان، نخل‌تقی ۵ میلیارد تومان و لاور ساحلی ۳.۲ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

وی اضافه کرد: از آنجایی که مصوب شده این اعتبارات در دو سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ تخصیص یابند سهم امسال به تدریج و تا پایان سال پرداخت خواهد شد.

بازدار یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور را واگذاری اراضی ساحلی به جوانان بوشهری برای پرورش میگو دانست و عنوان کرد: در این راستا ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین ساحلی در این استان به سرمایه‌گذاران واگذار می‌شود.

۵۲درصد از میگوی پرورشی کشور در بوشهر تولید می‌شود

مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به اینکه ۵۲درصد از میگوی پرورشی کشور در این استان تولید می‌شود، تصریح کرد: امسال ۲۸ هزار تن میگو و از مزارع این استان برداشت شده است که ارزش سالانه آن با احتساب هر کیلو ۹۰ هزار تومان برابر با ۲۵۳۸ میلیارد تومان است.

بازدار درخصوص پرورش ماهی در قفس عنوان کرد: پیش بینی می‌شود امسال از ۹ مرکز پرورش ماهی در قفس در قالب ۲۸ قفس مستقر در دریا چهار هزار تن ماهی برداشت شود.

وی با اشاره به اینکه اولویت واگذاری به جوانان مناطق پیرامونی این اراضی است افزود: طرح‌های آبزی پروری دارای ارزش افزوده بالایی است و میزان سرمایه‌گذاری در زمان اندکی به سبب زود بازدهی طرح‌ها برگردانده می‌شود.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به اینکه در زمان حاضر ۹۹ هزار جفت مولد بچه میگو در استان بوشهر وجود دارد، تصریح کرد: از این میزان مولد ۲۶هزار جفت برای تولید ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون قطعه بچه میگو برای برنامه پرورش سال ۱۴۰۱ نیاز است.

بازدار ادامه داد: در حوزه صیادی حدود ۶۰ هزار تن آبزی با میانگین قیمت ۵۰هزار تومان معادل ۳ هزار میلیارد تومان در استان بوشهر صید شده است که کل ارزش تولیدات آبزی شیلات ۵۵۳۸ میلیارد تومان با ارزش افزوده در زیر بخش شیلات ۲۲۰۰ میلیارد تومان بوده است.

وی خاطر نشان کرد: در استان بوشهر حدود ۲۵ هزارتن میگو که عمده محصول صادراتی است فرآوری شده که تاکنون ۱۱ هزارتن آن صادر شده است. از این میزان صادرات ۹ هزارتن به چین و ۲ هزارتن به روسیه ، امارات و قطر  و ۲۴۰۰ تن هم محصول پارسال صادر شده است .

۱۶۶ فروند شناور متخلف به دام افتادند

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: یگان حفاظت این اداره کل در ۹ ماهه نخست امسال ۱۶۶ فروند شناور متخلف که اقدام به صید ممنوعه ترال کرده و ۱۶ خوردو متخلف که  صید غیر مجاز حمل کرده‌اند شناسایی و توقیف شده‌اند.

بازدار ادامه داد: ۶۵ فروند لنج صیادی، ۲۳فروند قایق، یک شناور تفریحی، ۷۵ فروند شناور بدون هویت و ۲ کشتی صیادی و پژوهشی هستند همچنین پنج هزار و ۱۲۱ کیلوگرم میگو و سه هزار و ۶۴۱ کیلوگرم ماهی و ۸۵ رشته تورترال، ۷۳ جفت تخته صید ترال، ۱۱۴ حلقه طناب، ۳۵ طاقه تور گوشگیر از این شناورهای متخلف کشف شده است.

وی ارزش ریالی محصولات آبزیان قاچاق کشف شده را ۲۶۳میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: شیلات استان بوشهر شناورهای مجرم و متخلف زیادی را متوقف کرده و پس از تشکیل پرونده قضایی، مجرم را معرفی و مورد جریمه و اعمال قانون قرار داده است به طوری که متخلفان در کمیسیون رسیدگی به تخلفات، به‌مدت ۹۰ روز تعلیق پروانه صید شده‌اند و حتی آنها را به‌مدت سه ماه محروم از دریافت سوخت یارانه‌ای کرده است.

ارزش آبزی‌پروی شیلات بوشهر ۲۵۰۰ میلیارد تومان است

بازدار ارزش تولید محصولات آبزی‌پروری استان بوشهر را ۲ هزار و ۵۳۸ میلیارد تومان دانست و تصریح کرد: در ۲ سال گذشته عملیات اجرایی شهرک شیلات با اعتبار ۱۱۰ میلیارد تومان برای اجرا طرح‌های زیرساختی آغاز شده است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه ۲۰ میلیارد تومان برای  ایجاد شبکه برق‌رسانی و آبرسانی در شهرک شیلات هزینه شده است تصریح کرد: در مجموع ۱۳۰ میلیارد تومان در ۲ سال گذشته در شهرک شیلات بوشهر در اجرا طرح‌های زیرساختی هزینه شده است.

بازدار از توسعه طرح پرورش میگو در منطقه شیف بوشهر خبر داد و بیان کرد: ۲۰ میلیارد تومان برای آماده‌سازی ۷۰۰ هکتار اراضی ساحلی شیف بامداد تخصیص یافته است.

وی با اشاره به اجرا طرح توسعه پرورش میگو در مجتمع دلوار ۳ خاطر نشان کرد: در اجرا این طرح ۱۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

اسکله خورخان ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

بازدار با اشاره به آخرین وضعیت اسکله خورخان گفت: این اسکله در دو فاز انجام می‌گیرد که اکنون فاز اول ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

انتهای پیام

کد خبر 39580
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار