شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 20 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰
محل ذخیره میعانات گازی عسلویه استاندارد نیست/ لزوم جابجایی مخازن
بوشهر- به دنبال انتشار بوی نامطبوع در عسلویه و اعتراض مردم به این وضعیت، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بر لزوم جابجایی مخازن میعانات گازی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، طی روزهای اخیر، آلودگی‌هایی از بابت وقوع حادثه در سقف یکی از مخازن مذکور، به وجود آمده و باعث آلودگی هوای عسلویه و مناطق پیرامون شده است.

انتشار بوی بد و نامطبوع در این منطقه باعث آزار مردم و اعتراض شهروندان به این وضعیت شده است و در همین راستا مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بر لزوم جابجایی مخازن میعانات گازی تاکید کرد.

فرهاد قلی‌نژاد عصر شنبه در بازدید از مخازن میعانات گازی عسلویه اظهار داشت: امروز به همراه نمایندگان شورای اسلامی شهر عسلویه بازدیدی را از این تأسیسات داشتیم و در مورد منبع آلودگی بررسی‌های لازم انجام شد.

وی با اشاره به اینکه مردم شهر عسلویه از این وضعیت آزار فراوانی دیده‌اند اضافه کرد: بوی نامطبوعی در منطقه وجود داشت که به نوعی سلامتی مردم را تحت شعاع خود قرار داده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به درخواست خود برای تشکیل نشست ستاد بحران در عسلویه بیان کرد: این موضوع با حضور مسئولین شرکت‌های نفتی و ادارات کل استانی و شهرستانی بررسی و راهکارهای اجرایی ارائه خواهد شد.

وی از ارائه و اجرای راهکارهای چند ساعته برای برطرف کردن این آلودگی خبر داد و خاطرنشان کرد: این بو به طور مستمر در منطقه وجود دارد که باعث اذیت و آزار شدید مردم منطقه شده است.

قلی نژاد افزود: این حادثه به دلیل اینکه این مخازن در نزدیکی منازل مسکونی جانمایی شده بوده و محل استقرار مخازن مکانی استاندارد نیست و پیگیری‌های حقوقی نیز انجام شده و طبق دادنامه صادره باید این مخازن از این مکان جابجا شود.

وی با اشاره به بارندگی‌های اخیر و تأثیر آن بر انتشار بو در این منطقه افزود: وزارت نفت و شرکت‌های تابعه در منطقه باید راهکارهای پیشگیرانه نه فقط برای حوادثی مانند بارندگی شدید که برای هرگونه رخداد و حادثه‌ای در نظر بگیرند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: اینجا کانونی از صنایع در جنوب کشور شکل گرفته و باید تدابیر لازم و پیشگیرانه انجام شود که بعد از این مردم شاهد این معضلات نباشند و سلامت مردم تحت الشعاع قرار نگیرد.

کد خبر 39583
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار