جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
سازه‌های آبی استان بوشهر ۳۰ میلیون مترمکعب آبگیری کردند
ایسنا/بوشهر مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر گفت: سازه‌های آبی این استان پس از بارش‌های اخیر ۳۰ میلیون مترمکعب آب در سدهای رئیسعلی دلواری، خاییز، تنگ ارم، اخند، ارغون و حوضچه‌های تغذیه مصنوعی و بندهای انحرافی ذخیره کردند.

علی محمدی اظهار کرد: دو سد مهم آب شرب ارغون و تنگ ارم آبگیری مناسبی داشته‌اند؛ سد تنگ ارم با حجم مخزن ۴. ۲ میلیون مترمکعب سرریز شد و تأمین آب شرب منطقه را با ضریب اطمینان بالایی انجام خواهد داد.

وی با اشاره به حجم رواناب ورودی به استان بوشهر در این سامانه بارشی گفت: آورد کل رودخانه‌های استان ۴۷۰ میلیون مترمکعب که اغلب آن در حوضه آبریزمند رقم خورد.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر حجم بارندگی تاریخ روز را کمتر از مدت مشابه سال گذشته عنوان کرد و گفت: شبکه‌ی تیسن شرکت آب منطقه‌ای بوشهر در سال آبی جاری ۱۲۱ میلیمتر بارندگی را ثبت کرده که در مقایسه با میانگین بلند مدت ۳ درصد بیشتر اما در مقایسه با سال آبی گذشته ۲۱ درصد کمتر است.

محمدی با اشاره به خسارات سیلاب اظهار کرد: سیلاب منجر به وقوع خساراتی نیز به‌ایستگاه‌های هیدرومتری، شبکه‌های آبیاری و زهکشی و پروژه‌های در حال ساخت این شرکت شده که در مجموع ۲۱ میلیارد تومان تخمین‌زده می‌شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: البته این خسارات حالی رقم خورد که سدهای در حال ساخت باغان و اخند عسلویه، شاهد چند ساعت اورتاپ از فرازبند بوده‌اند اما با این حال به خوبی سیلاب را مدیریت کرده و رواناب‌های مخرب را به صورت کنترل شده به پایین دست هدایت کردند.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر در پایان تأکید کرد: با توجه به این که عمده بارندگی مؤثر استان بوشهر در فصل زمستان رقم می‌خورد و تا کنون حجم آبگیری قابل ملاحظه‌ای در سدها به ویژه سد رئیسعلی دلواری به ثبت نرسیده، ‌امیدواریم در ماه‌های پیش رو با نزول رحمت الهی، بخشی از کمبودهای احتمالی جبران شود.

انتهای پیام

کد خبر 39596
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار