جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 26 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
۷۰۰۰ فرصت شغلی برای نیازمندان استان بوشهر ایجاد شد
بوشهر- مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر گفت: طی سال جاری هفت هزار فرصت شغلی برای نیازمندان استان بوشهر ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا میری صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اشتغال را یکی از مهمترین نیازهای مددجویان عنوان کرد و اظهار داشت: اشتغال و توانمند سازی مددجویان تحت حمایت را به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار داریم.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر به تلاش‌های کمیته امداد برای ایجاد اشتغال برای مددجویان اشاره کرد و ادامه داد: در این راستا طرح‌های مهم و متنوعی در نقاط مختلف اجرا شده است.

وی از مهمترین اقدامات به طرح‌های هدایت شغلی، راهبری شغلی، کاریابی از طریق مؤسسات و پرداخت تسهیلات بانکی اشاره کرد و افزود: مددجویان از طریق راهبر شغلی دیگر دغدغه تأمین تجهیزات و مواد اولیه و همچنین فروش محصولات خود را ندارند.

میری از ایجاد دو هزار و ۳۰۰ طرح اشتغال زایی برای نیازمندان جویای کار در قالب طرح راهبری شغلی طی سال جاری خبر داد و بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال این عدد به بیش از سه هزار و ۳۰۰ طرح افزایش یابد.

وی با اشاره به اجرای این طرح‌ها در زمینه دامپروری، خدمات، صنایع دستی، صنایع کوچک، کشاورزی، تولید فرش و گلیم و… خاطرنشان کرد: طرح راهبری شغلی در موفقیت و توسعه اشتغال نیازمندان نقشم هم و اساسی دارند.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر گفت: راهبران شغلی تجهیزات و مواد اولیه هر شغلی را آماده کرده و در اختیار مددجویان قرار می‌دهند و سپس محصولات تولید شده را از مددجو تحویل و به فروش می‌رسانند که مددجویان از این طریق کسب درآمد می‌کنند.

وی با بیان اینکه امسال تاکنون دو هزار و ۸۵ فرصت شغلی ایجاد شده که با تحقق ۸۸ درصدی برنامه به رتبه دوم کشوری دست یافتیم افزود: از ابتدای سال تاکنون این نهاد توانسته است بیش از هفت هزار فرصت شغلی برای نیازمندان ایجاد کند و امید است با برنامه ریزی مناسبی که صورت گرفته تا پایان امسال این عدد به بیش از ۹ هزار و ۶۰۰ فرصت شغلی برسد.

کد خبر 39600
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار