پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 25 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
کارگران پتروشیمی در دیر کمترین حقوق را دریافت می‌کنند
بوشهر- فرماندار شهرستان دیر با بیان اینکه کارگران پتروشیمی در دیر کمترین حقوق را دریافت می‌کنند، گفت: شرکت‌های پتروشیمی به مسئولیت‌های اجتماعی خود پایبند باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، یونس باربرز صبح یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان دیر، اظهار داشت: کارگران قشر زحمتکش جامعه هستند و در جمهوری اسلامی بیشترین کار را انجام و کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند.

یونس باربرز افزود: دفاع از کارگر به مثابه دفاع قانون از نفقه در مقابل مرد است و دفاع ما از کارگران باید به این شکل باشد.

وی با اشاره به پیگیری‌های متعدد مطالبات کارگران شهرستان بخصوص شرکت‌های حاشیه شهر، عنوان کرد: در بین تمام پتروشیمی‌های ایران کمترین حقوقی که به کارگران داده می‌شود مربوط به پتروشیمی متانول کاوه است.

وی ادامه داد: اصلاً قابل قبول نیست پتروشیمی که در استان بوشهر بیشترین درآمد را دارد و کمترین توجه به حقوق کارگران می‌کند.

فرماندار شهرستان دیر اظهار کرد: بدلیل کم توجهی این شرکت به کارگران مسئله لزوم افزایش حقوق کارگران را مطرح کردیم و قول دادند حقوق پرسنل به ۷۰ درصد کارگران هم طراز در پتروشیمی‌های منطقه برسانند.

وی افزود: این شرکت‌ها میلیاردها تومان سرمایه گذاری کرده‌اند و بهترین ساحل ما گرفته‌اند اما باید به مسئولیت‌های اجتماعی خود در قبال محیط پیرامونی هم عمل کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر در مسائل فرهنگی مانند سایر موارد هم افزایی داشته باشیم مشکلات آرام آرام حل می‌شود.

باربرز گفت: تدریس دروس مربوط به سواد رسانه‌ای در مدارس توسط دبیران متخصص نقش مهمی در کاهش معضلات فضای مجازی دارد.

فرماندار شهرستان دیر یادآور شد: با احیا ستاد امر به معروف و نهی از منکر و فعال کردن ستادهای فرهنگی می‌توانیم کار اثرگذاری در کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی انجام دهیم.

وی اظهار کرد: دهه فجر انقلاب اسلامی مظهر شکوه و صلابت و افتخار جمهوری اسلامی است و نماد ایستادگی مردم در مقابل ظلم و ستم برای رسیدن به استقلال و آزادی بود.

باربرز تاکید کرد: برگزاری مراسم دهه فجر باید در شأن انقلاب و مردم دیر که در جریان انقلاب و دفاع مقدس حماسه‌ها آفریدند، باشد.

وی عنوان کرد: در دهه فجر در کنار پروژه‌های عمرانی، اجرای برنامه فرهنگی بصورت ویژه دنبال می‌کنیم.

کد خبر 39604
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار