پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 28 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
پرورش میگو در استان بوشهر تقویت می‌شود/ واگذاری اراضی ساحلی
بوشهر- توسعه پرورش میگو در استان بوشهر یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به این استان بود که نقش مهمی در توسعه تولید، اشتغال و درآمدزایی برای کشور خواهد داشت.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: استان بوشهر به عنوان قطب آبزی‌پروری کشور محسوب می‌شود و در زمینه پرورش میگو و ماهی و دیگر آبزیان دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی است.

تولید سالانه ۳۰ هزار تن میگوی پرورشی باعث شده تا استان بوشهر به قطب تولید این محصول در کشور محسوب شود و بیش از نیمی از میگوی پرورشی کشور را تولید می‌کند.

میگو یکی از ظرفیت‌های اقتصادی بسیار مهم است که بیش از ۹۰ درصد تولیدات استان در این حوزه به خارج از کشور صادر می‌شود ارزآوری بسیار خوبی برای کشور دارد.

در راستای توسعه زیرساخت‌های پرورش میگو در اراضی ساحلی استان بوشهر اقدامات خوبی صورت گرفته و طرح‌های جدیدی نیز در دست مطالعه و یا اجرا است.

دولت نگاه ویژه‌ای به توسعه آبزی‌پروری در استان بوشهر دارد و در سفر مهرماه رئیس جمهور و هیئت دولت به استان بوشهر نیز طرح‌های خوبی مصوب شد که اجرای این طرح‌ها زمینه‌ساز توسعه اشتغال، درآمدزایی و ارزآوری خواهد بود.

افزایش تولید میگو

مدیرکل شیلات استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: استان بوشهر به دلیل قرار گرفتن در کنار خلیج فارس دارای قابلیت‌ها و پتانسیل بسیار خوبی در حوزه پرورش میگو است و بخش عمده تولید میگوی کشور به این استان اختصاص دارد.

در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر طرح‌های خوبی در حوزه آبزی‌پروری مصوب شد که می‌توان به واگذاری اراضی ساحلی به جوانان بوشهری برای پرورش میگو اشاره کرد علی بازدار با اشاره به افزایش قابل توجه برداشت میگوی پرورش در استان بوشهر در سال جاری بیان کرد: تولید میگوی پرورشی در استان از ۲۳ هزار و ۳۰۰ تن در سال گذشته به ۲۸ هزار تن در سال جاری رسیده است.

وی میزان افزایش تولید میگو در استان را ۲۰ درصد عنوان کرد و ادامه داد: پرورش میگو در ۱۱ سایت و پنج هزار استخر پرورشی استان بوشهر انجام می‌شود.

پرورش میگو در استان بوشهر تقویت می‌شود/ واگذاری اراضی ساحلی

تصویب ۲۱۸ میلیارد تومان در سفر رئیس جمهور

مدیرکل شیلات استان بوشهر به عملیات احداث شهرک شیلاتی در استان بوشهر با اعتبار ۱۱۰ میلیارد تومان خبر داد و افزود: برای ایجاد شبکه برق‌رسانی و آبرسانی در شهرک شیلات ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

بازدار از تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای آماده‌سازی ۷۰۰ هکتار اراضی ساحلی شیف خبر داد و بیان کرد: ۱۵ میلیارد تومان برای اجرای طرح توسعه پرورش میگو در مجتمع دلوار ۳ سرمایه‌گذاری شده است.

وی به مصوبات سفر رئیس جمهور در استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: در این سفر برای توسعه زیرساخت‌های بنادر صیادی و طرح‌های آبزی‌پروری ۲۱۸ میلیارد تومان مصوب شد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر اضافه کرد: از محل مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر، تاکنون برای سه بندر خورخان، نخل تقی و لاور ساحلی ۱۴.۷ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

وی اظهار داشت: در این سفر طرح‌های خوبی در حوزه آبزی‌پروری مصوب شد که می‌توان به واگذاری اراضی ساحلی به جوانان بوشهری برای پرورش میگو اشاره کرد.

بازدار با اشاره به واگذاری دو هزار و ۵۰۰ هکتار زمین ساحلی در استان بوشهر به سرمایه‌گذاران در قالب این طرح افزود: اولویت واگذاری این اراضی با جوانان است.

نقش مصوبات سفر در توسعه آبزی‌پروری

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر طرح‌های خوبی به تصویب رسید که در مجموع ۹۳ تفاهم‌نامه برای استان تصویب شد.

در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر طرح‌های خوبی به تصویب رسید که در مجموع ۹۳ تفاهم‌نامه برای استان تصویب شد علی درویشی اعتبار این تفاهم‌نامه‌ها را چهار هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد و ادامه داد: این اعتبارات شامل سه هزار و ۵۴۵ میلیارد تومان برای سال جاری و هزار و ۴۰۵ میلیارد تومان برای سال آینده است.

وی آبزی‌پروری را یکی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر در توسعه اشتغال و درآمدزایی عنوان کرد و افزود: با نگاه ویژه رئیس جمهور زمینه برای توسعه زیرساخت‌های آبزی‌پروری در استان فراهم می‌شود.

پرورش میگو در استان بوشهر تقویت می‌شود/ واگذاری اراضی ساحلی

واگذاری اراضی پرورشی

استاندار بوشهر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در سفر هیئت دولت به استان بوشهر تصمیمات خوبی اتخاذ شد که بخشی از آن مربوط به توسعه آبزی‌پروری در استان است.

احمد محمدی‌زاده استفاده از شیوه‌های نوین پرورش میگو و ورود تکنولوژی به تولید را بسیار مهم دانست و افزود: اراضی پرورشی در اختیار جوانان قرار می‌گیرد تا زمینه توسعه اشتغال در این بخش فراهم شود.

پرورش میگو از بخش‌های مهم اقتصادی مقاومتی در کشور است و به همین دلیل انتظار می‌رود با تلاش مسئولان زمینه تسریع در تخصیص این اعتبارات فراهم شود و با توسعه زیرساخت‌های پرورش میگو در استان زمینه برای توسعه اشتغال در این بخش و همچنین افزایش درآمدزایی و همچنین ارزآوری برای کشور فراهم شود.

کد خبر 39605
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار