جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
۳۰۰ هزار راس دام در بوشهر واکسینه شد/نظارت بر صادرات ۲۸۰۰ تن آبزی
بوشهر- مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر از نظارت بر صادرات بیش از دو هزارو ۸۰۰ تن آبزیان خبر داد و گفت: ۳۰۰ هزار راس دام در یک ماه اخیر توسط این اداره کل واکسینه شدند.

مرتضی بحرانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طی یک ماه اخیر نظارت بهداشتی- قرنطینه‌ای بر صادرات دو هزار و ۸۷۱ تن انواع آبزیان تازه و منجمد از جمله انواع ماهیان و میگو توسط اداره کل دامپزشکی استان بوشهر در قالب گواهی‌های بهداشتی بین الملل انجام شده است.

وی اضافه کرد: این محموله‌های صادراتی تحت آزمایشات لازم بر اساس ضوابط کشور مقصد قرار می‌گیرند و پس از اطمینان از سلامت محموله‌ها بر اساس نتایج آزمایشگاهی و رعایت اصول حمل بهداشتی و نیز رعایت زنجیره برودتی، اجازه بهداشتی صادرات داده می‌شود.

دکتر بحرانی افزود: تمامی این گواهی‌های بهداشتی در راستای تحقق شعار سال «تولید، پشتیبانی و مانع زدایی ها» و همچنین دولت الکترونیک صادر می‌شود و این اقدامات به صورت الکترونیکی و غیر حضوری از طریق سامانه یکپارچه قرنطینه دامپزشکی و در حداقل زمان ممکن و در جهت تسریع امور ارباب رجوع صادر می‌شود.

مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر گفت: صادرات این محصولات به کشورهای مختلف نظیر مالزی، امارات، چین، تایلند، عمان، قطر، ترکیه، روسیه، ویتنام، بنگلادش، اسپانیا بوده است.

بحرانی همچنین با اشاره به واکسیناسیون حدود ۳۰۰ هزار رأس دام در یک ماه اخیر توضیح داد: در راستای پیشگیری از انواع بیماری‌های دامی در یک ماه اخیر ۱۱۸ هزار و ۵۰۶ رأس دام بومی و صنعتی بر علیه بیماری‌های استراتژیک و همچنین ۱۶۲ هزار و ۸۸۸ رأس دام بر علیه بیماری‌های غیر استراتژیک واکسینه شدند و این روند با برنامه ریزی و شیوه نامه‌های سازمان دامپزشکی کشور در طول سال نیز تداوم دارد.

کد خبر 39618
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار