پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 28 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
فعالیت لنج‌های بوشهر با ملوانان بومی انجام می‌شود
ایسنا/بوشهر استاندار بوشهر با بیان اینکه لنج‌های تجاری و صیادی استان ملزوم به بکارگیری نیروهای بومی هستند، گفت: از اول بهمن فعالیت لنج‌های صیادی و تجاری تنها با ملوانان بومی استان بوشهر انجام می‌شود.

احمد محمدی‌زاده در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان بوشهر فراهم شدن اشتغال نیروهای بومی استان را مورد تأکید قرار داد و اظهار کرد: موافقت اصولی سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف باید بر اساس ظرفیت شهرک‌ها صنعتی، معادن و مناطق ویژه اقتصادی صادر شود.

وی باتأکید بر کوتاه شدن فرایند اجرا طرح‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف تولیدی، صنعتی، معدن و صنایع فرآوری محصولات افزود: پاسخ به استعلام سرمایه‌گذاران باید در کوتاه‌ترین زمان انجام تا در فراهم شدن کسب و کار و توسعه سرمایه‌گذاری تسریع شود.

استاندار بوشهر بکارگیری نیروهای بومی این استان در همه بخش‌های تولیدی، سرمایه‌گذاری و معادن را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: سیاست‌های اشتغال نیروهای بومی باید در همه حوزه‌ها هدفمند شود.

محمدی‌زاده از صدور مجوز سفر دوم لنج‌های باری استان بوشهر به کشورهای حوزه خلیج‌فارس خبر داد و بیان کرد: در راستای فراهم شدن اشتغال ملوانان استان بوشهر از اول بهمن سفر لنج‌های صیادی و تجاری تنها با ملوانان بومی استان انجام می‌شود.

وی فراهم شدن اشتغال نیروهای بومی استان بوشهر در شرکت‌های پارس جنوبی را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: پیمانکاران طرح‌های مختلف پارس جنوبی موظف به بکارگیری نیروهای بومی استان بوشهر هستند و ضمن اینکه این پیمانکاران باید از ظرفیت شرکت‌های بیمه استان استفاده کنند و حساب بانکی آنان نیز باید در بانک‌های استان ایجاد شود.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه ۷۵۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی به طرح‌های صنایع دریایی، شناور سازی یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به بوشهر است افزود: این میزان اعتبار معادل ۲۵ هزار میلیارد تومان است که باید در ساخت لنج، قایق و سازه و صنعت دریایی مورد استفاده قرار گرفته شود.

محمدی‌زاده با بیان اینکه سهم هر شهرستان در تأمین منابع بانکی باید تعیین و مشخص شود تأکید کرد: جذب منابع بانکی و اجرا مشاغل خرد باید مورد توجه قرار گرفته و از روش تهاتر باید مشکلات پیمانکاران مجری طرح‌های عمرانی برطرف شود.

وی با اشاره به اجرا طرح پرورش میگو در استان بوشهر تصریح کرد: مجوز فعالیت پرورش میگو در صورتی صادر می‌شود که ۵۰ درصد نیروهای آن بومی استان بوشهر باشد.

استاندار بوشهر تشکیل اتحادیه ملوانان همانند اتحادیه لنج‌داران را یک ضرورت دانست و افزود: در راستای سیاستگذاری اشتغال آفرینی و اجرایی شدن طرح‌های اشتغال‌زایی باید ساز و کار آن آماده شود.

انتهای پیام

کد خبر 39659
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار