جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 19 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
۷۵ قطعه هوبره در استان بوشهر زیست می‌کند
ایسنا/بوشهر مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: عملیات آماربرداری در زیستگاه‌ها در سال جاری نیز انجام و تعداد حداقل ۷۵ قطعه هوبره در زیستگاه‌های این استان مشاهده شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، فرهاد قلی نژاد اظهار کرد:  در راستای حفاظت از گونه هوبره، در زیستگاه‌های گونه به ویژه در مناطق تحت حفاظت در استان بوشهر پایش و جلوگیری از صید و شکار غیر مجاز بطور مستمر درحال انجام است و در راستای حفاظت بیشتر و برنامه‌ریزی لازم جهت اقدامات حفاظت، آماربرداری گونه به طور سالیانه انجام می‌پذیرد.

وی با بیان اینکه عملیات آماربرداری در زیستگاه‌ها در سال جاری نیز انجام و تعداد حداقل ۷۵ قطعه هوبره در زیستگاه‌های استان بوشهر مشاهده شد،عنوان کرد: البته در سال‌های مختلف با توجه به شرایط اقلیمی و زمان بارندگی‌ها مقطع مهاجرت و تعداد پرندگان هوبره مستقر شده در استان متفاوت بوده‌اند.  

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر تصریح کرد: با عنایت به اینکه گونه هوبره دارای جمعیت اندکی است و به عنوان پرنده درحال انقراض تحت حفاظت بوده و شکار و صید گونه به طور کلی ممنوع است، لزوم تداوم همکاری و مساعدت همه دوست‌داران محیط زیست و جوامع محلی در صیانت و نگهداشت این گونه ارزشمند بیش از پیش احساس می‌شود.

به گزارش ایسنا، عملیات آماربرداری از جمعیت هوبره در مناطق زیست محیطی استان بوشهر در نیمه دوم آذر و اوایل دی اجرایی شد.

هوبره؛ از جمله پرندگان ارزشمندی است که در خطر انقراض قرار دارد و شکار و صید آن در راستای حفاظت از گونه ممنوع است. بنابراین حفاظت از گونه مذکوردر زیستگاه‌های آن در استان با تمرکز بیشتری درحال انجام است.

انتهای پیام

کد خبر 39685
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار