جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
قیمت تولید به جای قیمت فروش روی کالاها درج می‌شود
ایسنا/بوشهر رئیس‌ سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: طرح درج قیمت تمام شده کالا بر روی محصولات به جای قیمت فروش از اواخر آذر شروع شده است و به صورت زمانبندی شده بر کالاهای مختلف اعمال خواهد شد.

سید حسین حسینی صبح امروز در جمع خبرنگاران بوشهر در خصوص اجرایی شدن قانون انتزاع در ساختار جدید وزارت صمت اظهار کرد: مطابق این قانون صفر تا صد بازار محصولات کشاورزی از تولید، تامین، توزیع و نظارت به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده است.

وی اضافه کرد: در راستای این طرح تعدادی از همکاران بخش بازرسی سازمان صمت استان بوشهر محل خدمتشان به سازمان جهادکشاورزی استان و شهرستان منتقل شده است.

رئیس‌ سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر تصریح کرد: طرح درج قیمت تمام شده کالا بر روی محصولات به جای قیمت فروش از اواخر آذر شروع شده است و به صورت زمانبندی شده بر کالاهای مختلف اعمال خواهد شد.

حسینی خاطر نشان کرد: قیمت‌های ساختگی و کاذب در این طرح از بین می‌رود و کالاها با احتساب هزینه‌های سود عمده یا خرده‌فروش ، شرکت‌های پخش و هزینه حمل به دست مصرف کننده می‌رسند.

وی با اشاره به اینکه اکنون بهای مصرف کننده درج شده روی برخی از کالاها به‌ویژه در فروشگاه‌های بزرگ واقعی و قانونی نیست، افزود: بیشتر قیمت‌ها ناشی از توافق واحدهای تولیدی با واسطه‌ها و فروشگاه درج می‌شوند.

رئیس‌ سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اعلام کرد که در استان این طرح با هدف شفاف‌سازی قیمت‌ها در سه گروه اجرا شده است.

حسینی بیان کرد: درج قیمت تمام شده بر روی کالا اولین بار برای آب معدنی اتفاق افتاد و در ادامه واحدهای سلولز و پوشک بچه، لوازم خانگی و لوازم یدکی مکلف به درج قیمت تمام شده شدند.

رئیس سازمان صمت استان بوشهر اظهار کرد: عرضه کننده نهایی یا همان خرده فروش حداکثر ۲۷ تا ۳۰ درصد می‌تواند بالا تر از قیمت تمام شده کالا را بفروشد.

حسینی از اجرای طرح "جشنواره ویژه خرید شب‌ها" خبر داد و گفت: این طرح در راستای درج قیمت تمام شده کالا بر روی محصول است که در سطح کشور برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: در ۹ ماه امسال ۲۳۹ فقره جواز تاسیس واحدهای صنعتی و تولیدی صادر و ۵ هزار و ۷۸۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و شش هزار فرصت شغلی پیش‌بینی شده است، که این آمار در مقایسه با سال گذشته در حوزه صدور جواز تاسیس ۴۴ درصد، پیش بینی سرمایه گذاری ۲۲۷ درصد و پیش بینی اشتغال ۱۹/۹۷ درصد رشد را نشان می‌دهد.

رئیس‌ سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر تصریح کرد: ۴۲ پروانه بهره‌برداری برای واحدهای تولیدی در استان با سرمایه‌گذاری یک هزار و ۵۲۷ میلیارد تومان در استان بوشهر صادر شده است که زمینه اشتغال هزار و ۳۶۴ نفر را فراهم کرده است.

انتهای پیام

کد خبر 39698
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار