جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰
شورای فرهنگی اجتماعی محلات در بوشهر تشکیل می‌شود
بوشهر- سخنگوی شورای شهر بوشهر گفت: لایحه شورای فرهنگی اجتماعی محلات و طرح مدیریت تعارض منافع در شهرداری در دستور کار این شورا قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، ایمان زندی نیا عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: گسترش شهر نشینی در سال‌های اخیر و روند رو به رشد مهاجرت همواره یکی از چالش‌های مدیریت شهری بوده است که بسیاری از کشورهای دنیا را به سمت راهبردهای ارتقا محله‌ای با استفاده از پتانسیل نیروی انسانی ساکن در محلات برده است.

سخنگوی شورای شهر بوشهر افزود: اما در کشور ما از یکسو معمولاً محله محوری با حاشیه نشینی مترادف تلقی می‌شود و از طرف دیگر با توجه به فرهنگ دینی و اسلامی ما، معمولاً مساجد دیده نمی‌شود که هر دوی این عوامل موجب شکست این طرح‌ها شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا گفت: لایحه ایجاد شورای فرهنگی و اجتماعی محلات، که در سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری تهیه شده است، سعی کرده با رویکرد مسجد محوری و نگاه به همه محلات به استفاده از پتانسیل مردمی در کمک به مدیریت شهری استفاده کند.

زندی نیا تصریح کرد: از سوی دیگر، یکی از بسترهای ظهور فساد در ساختارهای اداری، عدم توجه به تعارض منافع است که باعث شکل گیری رانت‌های متعدد، مدیریت‌های فامیلی و ایجاد گروه‌های غیر رسمی در سیستم می‌شود که عملاً فرآیند برنامه ریزی و اجرای برنامه‌ها را مختل کرده و دستگاه را به شدت معیوب می‌کند.

وی گفت: طرح مدیریت تعارض منافع با هدف کنترل این پدیده و با الزامات سخت گیرانه، بستر مناسبی برای ایجاد شفافیت و ارتقا ساختار اداری شهرداری را به وجود خواهد آورد.

کد خبر 39709
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار