پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 28 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
بحران برق در بوشهری که ۲ برابر نیاز تولید دارد!
ایسنا/بوشهر اینجا قطب اقتصادی و انرژی کشور است؛ جایی که علاوه بر صادرات ۹۵ درصد نفت کشور، ۷۰ درصد گاز کشور را تولید می‌کند و میزبان نیروگاه بزرگ اتمی است که در تولید برق نقش مهمی دارد. همه اینها در طول سالها اما دلیلی بر آن نشده که این استان محروم از حامل‌های مختلف انرژی نباشد.

تا سال ۸۷ تنها بخش‌هایی از شهرهای جم، دیر و کنگان و ۱۷ روستای این استان از شبکه گاز شهری برخوردار بودند و سالها به بهانه گرمسیر بودن استان بوشهر این استان محروم از انشعاب گاز بود و مردم به ناچار برای پخت وپز و گرم کردن خانه‌های سیلندرهای ۱۱ کیلویی گاز را بر دوش می‌کشیدند.

به گزارش ایسنا، تا به همین امروز هم جزیره خارگ؛ دُر یتیم خلیج فارس در فاصله ۵۷ کیلومتری از بوشهر و حدود ۳۵ کیلومتری از بندرگناوه در دل آبی خلیج فارس از نعمت گاز برخوردار نیست.

از اینها گذشته، باید بوشهری باشی تا بدانی وقتی در گرمای ۵۰ درجه تیر و مرداد برق به یکباره می‌رود رطوبت ۹۰ درصد این استان چطور یقه‌ات را می‌چسبد و نفست را به شماره می‌اندازد. البته در این فصل که آب و هوای خوبی را داریم شاید چندان خوب نیاشد که از روزهای بد یاد کنیم اما برای برنامه‌ریزی تجربه نکردن تابستان‌های گرم استاندار بوشهر از اکنون دست به‌کار شده است.

بی‌برقی در بوشهر باوجود تولید ۵ هزار مگاوات برق

احمد محمدی زاده در نشست با مدیران شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر اظهار کرد: از مدیران شرکت برق منطقه ای بوشهر و فارس می خواهیم تا قبل از فصل تابستان مشکلات موجود برای تامین برق ایمن در استان بوشهر را سامان دهند.

وی بیان کرد: شایسته مردم بوشهر نیست با وجود تولید بیش از ۵ هزار مگاوات برق، امام همچنان شکبه برق در شهر بوشهر با مشکل مواجه باشد، و به صورت جدی از شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر می‌خواهیم مشکلات موجود را حل کنند.

استاندار بوشهر تاکید کرد: قطعی و بروز مشکلات تامین برق علاوه بر بروز مشکلات برای مردم، فعالان اقتصادی و صنعتگران را هم با مشکل مواجه خواهد کرد به طوری که هم اکنون ۱۰ هزرا هکتار مزرعه پرورش میگوی استان اگر با مشکل برق مواجه شوند، تولید، اشتغال و صادرات استان هم با موانع زیادی رو به رو می شود.

محمدی زاده بیان کرد: شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر تدابیر و اقدامات لازم را برای تامین برق ایمن در استان بوشهر به ویژه برای فصل تابستان بیاندیشد و پروژه های نیمه تمام خود در استان را هم تکمیل کند.

شرکت برق منطقه‌ای در طول خطوط برق، جایگاه اول کشور را دارد

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر هم در این نشست با اشاره به برخی شاخص های شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر گفت: شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر با ۱۵ هزار و ۵۰۰ کیلومتر طول خطوط برق، جایگاه اول را در کشور دارد.

یدالله حقیقی بیان کرد: در استان بوشهر تا پیش از انقلاب ۲۲۹ کیلومتر خط فشار قوی انتقال موجود بوده، اکنون هم ۴ هزار کیلومتر خط انتقال و فوق توزیع در استان بوشهر وجود دارد.

وی  با اشاره به وجود ۶۰ ایستگاه فوق توزیع و انتقال در استان بوشهر افزود: در استان بوشهر ۲۸۰۰ مگاوات تولید برق از سوی وزارت نیرو و ۲۴۰۰ مگاوات هم توسط وزارت نفت انجام می شود و میزان مصرف برق این استان ۲۵۰۰ مگاوات است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر خاطرنشان کرد: تولید برق بوشهر قبل از انقلاب ۱۲ مگاوات بوده  واکنون این رقم ۴۲۵ درصد رشد یافته است.

وی بیان کرد: شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر ۱۷ مشترک بزرگ شامل انرژی اتمی، پالایشگاه ها و کارخانه های تولید سیمان دارد که ۴۹۴ مگاوات از تولید به این صنایع اختصاص می یابد.

حقیقی اضافه کرد: یکی از مشکلات مهم تامین برق بوشهر خط انتقال پست چغادک به بوشهر است  که به دلیل فرسودگی همواره موجب بروز مشکل و قطعی برق می شود که برای رفع این مشکل اقدامات لازم در دست انجام است.

برنامه ریزی شایسته استاندار بوشهر برای روزهای گرم 

به گزارش ایسنا، انتظار می‌رود استان بوشهر با این نعمت عظیم نفت و گاز و وجود نیروگاه اتمی که نقش مهمی در تولید انرژی کشور دارد خودش از داشتن برق مناسب در روزهای گرم سال محروم باشد از این رو برنامه‌ریزی استاندار بوشهر از اکنون برای روزهای گرم سال به‌جا و شایسته است.

انتهای پیام

کد خبر 39743
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار