جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
برگزاری مانور مشترک مقابله با آلودگی نفتی و نجات دریایی در بوشهر
ایسنا/بوشهر مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از برگزاری مانور مشترک مقابله با آلودگی نفتی و جست‌وجو و نجات دریایی در این بندر، خبر داد.

سیاوش ارجمندزاده صبح امروز در حاشیه اجرای مانور مقابله با آلودگی نفتی اظهار کرد: به منظور ارتقای سطح توان نیروهای عملیاتی، مانور همزمان مقابله با آلودگی نفتی و جستجو و نجات دریایی با مشارکت دریابانی این استان در کانال دسترسی بندر برگزار شد.  

وی اضافه کرد: یکی از موارد متمایز این مانور استفاده از ظرفیت پروازی جایرو پلین اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بوده که جهت پایش‌های هوایی سواحل استان به منظور مقابله با آلودگی نفتی و عملیات‌های جست‌وجو و نجات دریایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.  

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: بر اساس سناریوتعیین شده، در پایش هوایی کانال دسترسی بندر بوشهر با جایروپلین اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، آلودگی نفتی در محدوده شمال  اسکله یک به وسعت  ۳۰۰ متر مشاهده شد و با اطلاع به مرکز پاسخگویی به اضطرارهای دریایی، تیم یگان حفاظت اداره کل بنادر و دریانوردی استان و تیم مقابله با آلودگی جهت ارزیابی میدانی به موقعیت اعزام شد و جایروپلین به فرودگاه بوشهر بازگشت.

ارجمندزاده ادامه داد: در بازید و بررسی های اولیه مشخص شد یک نفراز ملوانان اسکله نیز در هنگام سانحه  در دریا سقوط کرده و مفقود شده است. با تأیید این موضوع بلافاصله هماهنگی لازم انجام شد و علاوه بر اعزام تیم مقابله با آلودگی، عملیات جست‌وجو و نجات نیز آغاز شد.  

وی با اشاره به اینکه در این مانور جهت سنجش توان عملیاتی از مانکن(آدمک) استفاده شد،  اضافه کرد: براین اساس شناورهای ناجی ۹ از لنگرگاه خارجی، شناور ناجی ۲ از اسکله ۱۵ و شناورهای دریابانی از پایگاه دریابانی و جایروپلین بندر از فرودگاه به موقعیت اعزام شدند تا بر اساس الگوی جستجوی موازی، نفر مفقودی را پیدا کنند.  

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: بر اساس الگوهای اعلامی و با توجه به جریان جزر آب، گشت زنی در موقعیت شمال بندر آغاز شد و ابتدا موقعیت نفر مفقودی از سوی جایروپلین مشخص و به شناورها اعلام شد و در اولین فرصت توسط شناور ناجی ۹ از آب گرفته و در اسکله ۱۵ به آمبولانس تحویل شد.

ارجمندزاده افزود: همزمان با عملیات جست‌وجو و نجات، تیم مقابله با آلودگی، با اعزام شناورهای  یادگار، خلیج فارس و تاسوعا به همراه تجهیزات لازم و شناور احسان به عنوان شناور طناب‌گیر به موقعیت، عملیات مقابله با آلودگی را انجام دادند.  

وی بیان کرد: با توجه به جریان آب و به منظور محصور کردن آلودگی، عملیات بوم‌اندازی به طور دقیق انجام گرفت و بلافاصله با دستور فرمانده صحنه، عملیات جمع‌آوری لکه‌های نفتی و پاک‌سازی نیز انجام شد.  

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اضافه کرد: همه تیم‌های شرکت‌کننده مانور را طبق سناریو و با رعایت پروتکل‌ها و استانداردهای لازم با موفقیت به پایان رساندند.

گفتنی است، در پایان مانور نیز جلسه ارزیابی مانور با حضور مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر معاونین و عوامل درگیر در مانور  در سالن جلسات برج بندر برگزار شد.

انتهای پیام

کد خبر 39756
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار