جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
دستگاه سنگ‌شکن پیشرفته توسط خیر سلامت به بیمارستان گناوه اهدا شد
گناوه- رئیس بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) گناوه گفت: یک دستگاه سنگ‌شکن پیشرفته توسط خیر حوزه سلامت خریداری و در بیمارستان امیرالمومنین(ع) گناوه راه اندازی شد.

محمدعلی دریانورد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: خیر سلامت ایرانی ساکن کویت، در عملی خیرخواهانه اقدام به خرید و اهدای دستگاه سنگ‌شکن پیشرفته با هزینه‌ای بالغ بر پنج میلیارد ریال به اتاق عمل این بیمارستان کرد.

رئیس بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) گناوه ضمن تصریح بر ضرورت وجود این دستگاه در سطح شهرستان گناوه افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی و تعداد زیاد بیماران این حوزه در سطح شهرستان و بالطبع ضرورت درمان آن‌ها، اهمیت وجود این دستگاه بیش‌ازپیش احساس می‌شد.

وی همچنین ضمن تشکر از همکاری مؤثر خیرین حوزه سلامت در شرایط مختلف پیش آمده بیان کرد: با توجه به خرابی دستگاه سنگ‌شکن موجود، تعمیر یا خرید دستگاه مورد نظر از لحاظ دوره زمانی و هزینه برای سیستم دشوار بود و نیاز به دستگاه دوم جهت پشتیبان ضروری به نظر می‌رسید.

وی گفت: خوشبختانه این دستگاه توسط خیر حوزه سلامت خریداری و اهدا شد تا دغدغه بیماران نیازمند برطرف شده و در خود شهرستان امکان گرفتن خدمت برای آن‌ها مهیا شود.

سنگ‌شکن بیشتر با اصطلاح عامیانه لیزری و اصطلاح تخصصی TUL مطرح است که به‌صورت بسته سنگ‌های موجود در مسیر ادراری از مثانه تا حالب و ورودی کلیه را شکسته و تخلیه می‌کند.

کد خبر 39769
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار