پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 28 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۰
جایگاه ۲۷ کشوری در ازدواج زیبنده استان بوشهر نیست
بوشهر- مشاور استاندار بوشهر در امور روحانیت گفت: جایگاه ۲۷ کشوری در ازدواج زیبنده استان بوشهر نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی ثبت احوال استان بوشهر، حجت الاسلام موسی کمالی یکی از معضلات جامعه امروزی در کشور ولایی ایران را کم شدن ازدواج و زاد و ولد دانست و تاکید کرد: فرهنگ غلط کم شدن تعداد اعضای خانواده‌ها و پایین آمدن رشد جمعیت، خلاف دستورات دین اسلام و مکتب اهل‌بیت (ع) است و ادامه این سیاست، باعث پیر شدن جمعیت و بحران ناشی از آن خواهد شد.

مشاور استاندار بوشهر در امور روحانیت با اشاره به افزایش ازدواج در سال گذشته گفت: افزایش آمار ازدواج در سال ۹۹ از پیامدهای مثبت شیوع ویروس کروناست که تغییر در باورها و سنت‌های غلط به ویژه در بخش ازدواج زوجین ایجاد کرد.

وی تشریفات را یکی از موانع ازدواج جوانان دانست و تاکید کرد: باید زوجین و والدینشان را قانع کنیم ازدواج را آسان بگیرند و این کار نیاز به فرهنگ سازی دارد.

حجت الاسلام کمالی با بیان اینکه جایگاه ۲۷ کشوری در ازدواج زیبنده استان نیست، تصریح کرد: استان بوشهر در مبحث ازدواج بسیار عقب است و برای جبران آن باید جهادی وارد میدان عمل شد.

مشاور استاندار بوشهر در امور روحانیت ازدواج ماه عسلی را یکی از اهداف کوتاه مدت عنوان کرد و ادامه داد: برای فرهنگ سازی و شروع کار، تا ۲۲ بهمن ماه باید حداقل ۲۲ ازدواج آسان را در هر شهرستان انجام دهیم.

کد خبر 39784
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار