شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 20 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۰
مشکلات متعدد در جزیره خارگ/ از تردد دریایی تا ضعف زیرساخت‌ها
بوشهر- جزیره خارگ با مشکلات متعددی روبرو است که باید با تلاش و جدیت برای رفع این چالش‌ها و تامین نیازهای اهالی جزیره اقدام شود.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: جزیره خارگ به عنوان قطب صادرات نفت خام کشور با سهم حدود ۹۰ درصدی نقش بسیار مهمی را در اقتصاد کشور ایفا می‌کند.

علیرغم نقش‌آفرینی ویژه جزیره خارگ در کشور، این جزیره همچنان با محرومیت‌های فراوانی روبرو است و بسیاری از مشکلات آن چند دهه سابقه دارد.

تردد دریایی یکی از مهمترین مسائل و مشکلات اهالی جزیره خارگ است که علیرغم وعده‌های متعدد مسئولان برای رفع این مشکل، هنوز هم ترددها با مشکل روبرو است.

مشکلات در یتیم خلیج فارس به تردد دریایی منتهی نمی‌شود و در زمینه‌های مختلف از جمله وضعیت مدارس، آب، بازسازی منازل و… دارای مشکلات متعدد و مختلفی است.

لزوم نگاه ویژه نفت به خارگ

بخشدار ویژه خارگ عصر سه‌شنبه در نشست با مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت خیز جنوب شرکت ملی نفت ایران اظهار داشت: جزیره خارگ دارای مردمانی صبور و ولایت مدار است که جانانه در جزیره ایستادگی کردند.

محمد رضا دشتی زاده افزود: یکی از مشکلات دیرینه اهالی جزیره خارگ بحث تردد دریایی بوده که با توجه به تجربیات گذشته و همچنین آسیب پذیر بودم منابع درآمدی دولت در زمینه تأمین یارانه، ورود وزارت نفت همانند گذشته برای چارتر کردن کشتی می‌تواند آرامش و اطمینان خاطر در جزیره ایجاد کند.

بخشدار ویژه خارگ تصریح کرد: در بحث زیر ساخت و نوسازی مدارس جزیره با مشکل جدی مواجه هستیم و تقاضای ما حل مشکل پروژه مدرسه شهید مطهری است.

دشتی زاده خاطر نشان کرد: در حوزه آبفا بسترهای لازم در جزیره جهت ورود این شرکت مهیا شده و این بخشداری آمادگی لازم برای هرگونه همکاری در این زمینه را دارد.

تلاش برای حل شکل تردد دریایی

مدیر عملیات عمومی خارگ نیز در این نشست اظهار داشت: یکی از معضلات دیرینه جزیره خارگ موضوع تردد دریایی است که می‌بایستی در کمترین زمان ممکن حل شود.

عبدالمجید ستایشی افزود: این مدیریت آمادگی دارد هر گونه همراهی و همکاری رو با حوزه شهری داشته باشد تا بتوانیم با هم این مشکل رو حل کنیم.

نگاه ویژه به مسئولیت اجتماعی داریم

مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت خیز جنوب نیز در ادامه اظهار داشت: جزیره خارگ برای وزارت نفت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و توجه به مسئولیت‌های اجتماعی را یکی از اولویت‌های خود در این جزیره می‌دانیم.

بابک دارابی افزود: اقدامات مناسبی در حوزه‌های زیر ساخت جزیره صورت گرفته است که این زیر ساخت‌ها نیاز به توسعه و یا ارتقا دارند.

مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت خیز جنوب تصریح کرد: با نگاه مثبت و حرکت به سمت خدمت رسانی به اهالی شریف خارگ نسبت به چارتر کشتی نظر مثبت اعلام شده و به زودی خبرهای خوبی اطلاع عمومی جزیره خواهد رسید.

وی تاکید کرد: دغدغه ما در تردد دریایی خارگ نیز رسیدن به یک شرایط پایدار است و این آمادگی در خصوص هر گونه همکاری از سوی ما وجود دارد.

دارابی گفت: در زمینه مدرسه شهید مطهری جزیره خارگ رایزنی در زمینه تأمین مبلغی برای این پروژه در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص آبفا نیز پیگیری‌هایی صورت گرفت و موضوع در مرحله مطالعاتی قرار گرفته که مشاورین آبفا در روزهای گذشته در جزیره حضور یافتن و قرار است پس از مطالعات در حوزه زیر ساخت در خصوص برآورد مالی و اعتبارسنجی آن بررسی صورت پذیرد.

دارابی افزود: در خصوص بازسازی منازل مستمندان این جزیره نیز مقرر شد سازمان متولی کار از سوی بخشداری ویژه خارگ انتخاب اعتبار لازم برای اجرای کار تخصیص داده شود.

کد خبر 39785
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار