جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
ورود سامانه بارشی به استان بوشهر/ اقدامات پیشگیرانه انجام شود
بوشهر- مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از ورود سامانه بارشی جدید به استان خبر داد و گفت: برای جلوگیری از بروز خسارت، بایستی اقدامات پیشگیرانه انجام شود.

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد طی امروز تا بعدازظهر فردا در اغلب ساعات وضعیت جوی و دریایی استان آرام است.

وی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود از اواخر وقت فردا با نفوذ تدریجی سامانه بارشی به استان و فعالیت متناوب آن تا روز یکشنبه هفته آینده، شاهد افزایش قابل ملاحظه سرعت وزش باد باشیم.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر افزود: طی این مدت به تناوب وقوع بارش باران، گاهی رگبار باران و رعدوبرق و وزش تند باد لحظه‌ای در سطح استان مورد انتظار است.

وی خاطرنشان کرد: برای ساعات آینده آسمان استان بوشهر صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی و گاهی وزش ملایم باد و فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

شکوهی‌پور تاکید کرد: جهت وزش باد متغیر، غالباً شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۸ تا ۲۸ گاهی ۳۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی افزود: با توجه به ورود سامانه بارشی جدید از روز جمعه تا ظهر روز یکشنبه روی خلیج فارس و در سطح استان بوشهر به تناوب بارش باران، رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش تندباد پیش بینی می‌شود.

اوج بارش‌ها در روز شنبه

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود بارندگی‌ها در روز شنبه از شدت بیشتری برخوردار باشد و طی همین مدت احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد نیز پیش بینی می‌شود.

وی از آب‌گرفتگی معابر عمومی، لغزندگی جاده‌ها، سیلابی شدن و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی، احتمال وقوع صاعقه وزش تندباد و شکستن درختان و خطر آسیب و خسارت به زیر ساخت‌های ساحلی و شهری، خسارت به مزارع و باغات کشاورزی خبر داد.

شکوهی‌پور افزود: توصیه می‌شود در این مدت از چرای دام در دره‌ها و مناطق مستعد سیل و رعدوبرق و همچنین از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات و فعالیت‌های کوهنوردی پرهیز شود.

وی خواستار اجتناب از فعالیت‌ها و ترددهای دریایی شد و تاکید کرد: راهکارهایی برای محافظت از محصولات کشاورزی و پیشگیری از خسارات احتمالی اتخاذ شود.

کد خبر 39807
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار