پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 28 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۵:۳۰
رویکرد نوین سازمان تبلیغات اسلامی عامل ظهور طلیعه‌های موفقیت است
بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: رویکرد نوین سازمان تبلیغات اسلامی عامل ظهور طلیعه‌های موفقیت است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری چهارشنبه‌شب در نشست گفتمان انقلاب اظهار داشت: نظام اسلامی دارای یک ساختار منظومه‌ای است و کانون منظومه نظام اسلامی «ولایت» است؛ بنابر این تمام دستگاه‌ها باید ولایت‌مدار باشند.

وی ادامه داد: در نظام اسلامی، حرکت هر مجموعه به دیگری وابسته است؛ یعنی اگر یک بخش بخواهد حرکت کند مترتب است بر اینکه دیگر بخش‌ها هم حرکت کنند و این مجموعه‌ها باید دارای یک حرکت منسجم و هدایتگر و پشتوانه یکدیگر باشند.

امام جمعه بوشهر خاطرنشان کرد: بنابراین اگر کوچک‌ترین ضعفی در ولایتمداری باشد - چه در حوزه باورها، چه در حوزه رفتارها، و چه در حوزه جهت‌ها - حرکت منظومه‌ی نظام دچار مشکل می‌شود.

وی اضافه کرد: اگر شما می‌بینید در ۴۲ سال گذشته، پیشرفت موردنظر را در برخی از عرصه‌ها نداشته‌ایم، به همین خاطر است که مدیریت ولایت‌محور و حرکت‌های ولایت‌بنیان برای برخی‌ها - یا در باور و یا در رفتار و یا در جهت - وجود نداشته یا ضعیف بوده است.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه «نظام اسلامی» هم منظومه‌ای بر پایه ولایت است، اضافه کرد: اگر کسی ما را به خارج از منظومه ولایت دعوت کرد، بدانیم که این خطوط انحرافی است و باید مواظبت کنیم؛ لذا در فتنه ۸۸ شما دیدید که رهبر معظم انقلاب، روی محور «بصیرت» تاکید داشتند و نام این حرکت را «فتنه» گذاشتند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر تأکید کرد: منظومه نظام اسلامی دارای کرات زیادی است که هر کدام دارای وزنی هستند؛ مهمترین وزن در این منظومه بعد از ولایت، متعلق به حوزه فرهنگ است.

وی فرهنگ را جوهره تمامی کرات دیگر نظام اسلامی عنوان کرده و افزود: اقتصاد، توسعه، علم و فناوری، سیاست و سایر حوزه‌ها اگر بر پایه فرهنگ باشند عدالت‌محور و مؤثر خواهند بود.

آیت‌الله صفایی بوشهری ضمن تقدیر از عملکرد مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: رویکرد نوینی که اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر با حضور حجت‌الاسلام طاهری در عرصه فعالیت‌های تبلیغی استان در پیش گرفته، عامل ظهور طلیعه‌های موفقیت شده است.

کد خبر 39839
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار