پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 28 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰
لامرد می‌تواند عسلویه خشکی باشد
ایسنا/فارس نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لامرد منطقه‌ای مستعد محسوب می‌شود، گفت: جا دارد یک عسلویه بزرگ در خشکی داشته باشیم و لامرد تبدیل به یک عسلویه دوم شود که منهای صنایع پتروشیمی و شیمیایی بتوانیم در سایر صنایع هم از آن استفاده کنیم. 

عبدالرضا مصری پنج شنبه ٢٣ دی در حاشیه تکمیل ظرفیت صنایع آلومینیوم جنوب در جمع خبرنگاران بیان کرد: تکمیل ظرفیت این کارخانه سبب شده که بیش از ۷۰ درصد ظرفیت آلومینیوم کشور  انجام شود و با تکمیل ظرفیت، ۶۰ تا ۷۰ درصد به تولید فعلی اضافه می‌شود. 

او با بیان اینکه اگر این کارخانه به دو مرحله بعد هم تولید برسد تحولی در سایر صنایع کشور ما ایجاد خواهد کرد، گفت: باید با صادرات و انجام امور پایاپای نسبت به تامین مواد اولیه اقدام کنیم.

نایب رئیس مجلس درباره لزوم ایجاد صنایع پایین دستی آلومینیوم در این منطقه افزود: وقتی این صنعت رشد کند و صنایع پایین دستی ایجاد شود ۵۰ برابر نیروی انسانی فعلی مشغول به کار می‌شوند. 

مصری با بیان اینکه بسیاری از صنایع می‌تواند در صنایع پایین دستی فعال باشند و این فعالیت در کل کشور پراکنده شود، عنوان کرد: این منطقه بسیار مستعد است و جا دارد یک عسلویه بزرگ در خشکی داشته باشیم و این منطقه تبدیل به یک عسلویه دوم شود که منهای صنایع پتروشیمی و شیمیایی بتوانیم در سایر صنایع هم از آن استفاده کنیم.چون اینجا زمین وجود دارد، به دریا نزدیک است و امکان انتقال انرژی هم موجود است و برای صادرات هم دسترسی آسان است. 

انتهای پیام

کد خبر 39864
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار