پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 25 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
دیّر سه ماه بدون مرگ کرونایی را پشت سر گذاشته است
ایسنا/بوشهر رئیس شبکه بهداشت و درمان دیّر گفت: با افزایش پوشش واکسیناسیون تعداد مرگ‌ومیرهای کرونایی در این شهرستان طی سه ماه گذشته به صفر رسیده است.

احمد آخوندی در نشست ستاد مبارزه با کرونا شهرستان دیر اظهار کرد: ۸ هزار و ۵۰۰ نفر از جمعیت واجد شرایط در این شهرستان تاکنون نسبت به تزریق حداقل یک دز واکسن خود اقدام نکرده‌اند.

وی افزود: از ابتدای طرح سراسری واکسیناسیون کرونا تاکنون ۸۵ هزار دوز واکسن به جامعه هدف این شهرستان تزریق‌شده است.

آخوندی گفت: ویروس امیکرون سرایت‌پذیری زیادی نسبت به بقیه سویه‌ها دارد و باید این ویروس را جدی بگیریم و همگی تلاش کنند تا به وضعیت گذشته مبتلا نشویم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر افزود: حدود سه ماه است که در این شهرستان هیچ مرگ کرونایی نبوده و همه باید تلاش کنیم تا پروتکل‌های بهداشتی همچنان رعایت شود.

وی ضمن نگرانی از نزدن ماسک از سوی عده‌ای از مردم به‌ویژه کارگران فصلی تبعه افغانستان گفت: با توجه به فصل گوجه چینی کشاورزی، کارگران فصلی در سطح شهر  ماسک نمی‌زنند و در ستاد هم تصویب‌شده که با آنان برخورد شود اما این مصوبه اجرایی نشده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، آخوندی بیان کرد: همچنین در راستای پیشگیری از شیوع کرونا مدیران دستگاه‌های اجرایی در تشکیل جلسات رعایت فاصله‌گذاری داشته باشند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر تأکید کرد: انجام واکسیناسیون به معنی قطع زنجیره انتقال نیست و لازم است شهروندان تا رسیدن به درصد پوشش مطلوب واکسیناسیون شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت کرده و به توصیه کارشناسان بهداشتی عمل کنند.

انتهای پیام

کد خبر 40190
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار