پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 18 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
مسئولان باید رفتار و عملکرد انقلابی داشته باشند
بوشهر- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مسئولان شأنی جز نوکری مردم ندارند گفت: مسئولان باید رفتار انقلابی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم رضایی صبح جمعه در مراسم گرامیداشت ۲۲ بهمن در برازجان با گرامیداشت چهل‌وسومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود با فرماندهان نیروی هوایی ارتش بر جهاد تبیین تاکید کردند و آن را یک فریضه ضروری و فوری دانستند.

وی اضافه کرد: حضرت آقا فرمان جهاد دادند و جهاد یک امر واجب در اسلام است. فرمان جهاد زمانی صادر می‌شود که دشمن به ما حمله کرده باشد و باید این شرایط را درک کنیم که در چه شرایطی هستیم و دشمن چه حمله‌ای داشته است که ولی امر مسلمین دستور جهاد صادر کرده است.

مخاطب مستقیم رهبری در جهاد تبیین هستیم

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ما سربازان انقلاب مخاطب مستقیم بیانات حضرت آقا هستیم افزود: ما امروز درگیر یک جنگ همه‌جانبه و ترکیبی توسط دشمن هستیم که وسیع‌ترین بعد آن در حوزه جنگ نرم است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان در این سال‌ها به واسطه توسعه ارتباطات تمرکز بیشتری در حوزه جنگ نرم داشته‌اند بیان کرد: درگیر یک جنگ هستیم ولی صدای شیپور جنگ و آژیر قرمز را نمی‌شنویم و در این جنگ خاکریزها هم مشخص نیست.

رضایی ادامه داد: ممکن است در خانه و یا شهر خودمان هم افرادی را داشته باشیم که سرباز دشمن باشند. چون دارند حرف دشمن را می‌زنند و از حمله دشمن دفاع می‌کنند و در زمین دشمن بازی می‌کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در این شرایط سلاح‌های متفاوتی نیاز است افزود: با قلم و تلفن همراه و شبکه‌های تلویزیونی با انقلاب اسلامی روبرو می‌شوند و لحظه به لحظه این جریان را می‌بینیم.

فضای مجازی بهترین ابزار برای صدور انقلاب است

وی گفت: سرمایه گذاری سنگینی را برای این حوزه داشته‌اند. ۴۰۰ کانال تلویزیونی را علیه جمهوری اسلامی راه‌اندازی کرده‌اند که هزینه بسیار زیادی دارد تا بتوانند در این جنگ موفق شوند. در هیچ کشوری به اندازه ایران سرمایه‌گذاری نکرده‌اند و می‌خواهند جلوی اراده ملت ایران بایستند.

رضایی تاکید کرد: می‌خواهند جوان ما را به سمت ابتذال و فحشاء بکشانند چون می‌دانند کسی که دنبال این مسائل رفت دیگر سرباز انقلاب اسلامی نخواهد بود. خطاب به مادران و پدران می‌گویم که مسئولیت خیلی سنگینی برای تربیت فرزندان خود دارید.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دشمن می‌خواهد نسل آینده کشور نسل انقلابی نباشد. فضای مجازی بزرگترین ابزار و بهترین و راحت‌ترین و ارزان‌ترین ابزار برای صدور انقلاب و تبلیغ دین است و باید این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

وی به اقتدار ایران در دوران انقلاب اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: طی ۲۰۰ سال گذشته هر پادشاهی در ایران حاکم بوده است، قطعه‌ای از این کشور را به دشمن داده‌اند ولی انقلاب اسلامی تنها نظامی است که بر پایه مردم به رهبری امام خمینی و امام خامنه‌ای و به پشتوانه شهدا نگذاشت یک وجب از خاک این کشور به بیگانه برسد و به این نظام افتخار می‌کنیم.

سفر آیت‌الله رئیسی به روسیه برکات فراوانی داشت

رضایی ادامه داد: هر چند نسبت به برخی مسائل انتقاد داریم ولی از نظامی که برای ما عزت آورد دفاع می‌کنیم. عزت امروز ما قابل قیاس با گذشته‌ای که شاه مملکت از عملیات هواپیماهای نظامی کشور و یا نشست‌های سران برخی کشورها در ایران بی‌خبر بود، نیست.

وی با اشاره به سفر آیت‌الله رئیسی به روسیه بیان کرد: این سفر دستاوردهای خیلی زیادی داشت و مصداق بارز خنثی‌سازی تحریم‌ها بود ولی این سفر را مورد حمله قرار دادند چون توطئه‌های آنها را خنثی می‌کرد. بی‌شک برکات این سفر در دشتستان هم نمایان خواهد شد.

لزوم پرهیز از ریخت‌وپاش

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر رفتارها و ارزش‌های انقلابی به‌ویژه در بین مسئولان تصریح کرد: باید رفتار انقلابی داشته باشیم. مسئولان باید سیره انقلابی داشته باشند و انقلابی رفتار کنند. انقلابی بودن به لباس نیست و باید در عمل انقلابی عمل کنیم.

وی افزود: در دشتستان چالش‌های بزرگی داریم. از همین الان نگران بحران آب در تابستان سال آینده هستیم. اگر مسئولی انقلابی است باید بیاید و مشکل آب دشتستان را حل کند تا مردم در تابستان آینده تشنه نباشند. باید برای حل مسائل درمانی، بهداشتی، آموزشی و… انقلابی عمل شود و مسئله اشتغال جوانان را حل کنیم.

شأن مسئولان جز نوکری مردم نیست

رضایی با تاکید بر اینکه نباید به انحراف برویم و از آرمان‌های انقلاب فاصله بگیریم خاطرنشان کرد: متأسفم برای آن مسئول اجرایی که از مرکز استان با ماشین چند میلیاردی به دشتستان می‌آید و ده‌ها بنر برای او می‌زنند. این اقدامات انقلابی نیست. شأن مسئولان جز نوکری مردم نیست و این حرف رهبر معظم انقلاب است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر من مسئول خود را نوکر مردم بدانم حق ندارم چنین رفتارهایی داشته باشم. بنده از روز اول اعلام کردم هیچکس حق ندارد برای من بنر و پلاکارد بزند.

وی گفت: مردم ما در فقر هستند و حق نداریم برای تشریفات ما از جیب این مردم هزینه شود. البته قصد ندارم اتهامی بزنم؛ شاید هم آن مسئول اطلاعی از این وضعیت نداشته ولی نباید این مسائل تکرار شود و در همه شهرستان‌ها این اقدامات انجام شود. باید جلوی این ریخت و پاش ها را بگیرند.

کد خبر 41632
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار