پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 25 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۰
حضور میلیونی مسافران در قطب گردشگری جنوب/جمعیت گناوه چند برابر شد
گناوه- پس از دو سال سیطره کرونا و اعمال محدودیت‌ها، امسال سفرها رونق گرفته و از ابتدای تعطیلات تاکنون بیش از سه میلیون مسافر وارد گناوه شده تا جمعیت این شهر چند برابر شود.

گروه استان‌ها- خبرگزاری مهر- عصمت اسماعیلی: نوروز ۱۴۰۱ در حالی از راه رسید که جهانیان بیش از دو سال پر استرس و اضطراب را به دلیل شیوع کرونا سر گذاشته‌اند و موج‌های این استرس همچنان گاه متلاطم و گاهی آرام می‌گیرد.

شیوع کرونا و خطر آن همچنان سایه گستر بر سر جهانیان است و هنوز به طور کامل برچیده نشده است و نگاه انسان‌ها نگران آن است و اگر چه با انجام واکسیناسیون عمومی و آشنایی بیشتر مردم با دستورالعمل‌های بهداشتی شیوع این بیماری تا حد زیادی کاهش یافته اما خطر آن همچنان در جوامع بشری وجود دارد.

حضور میلیونی مسافران در قطب گردشگری جنوب/جمعیت گناوه چند برابر شد

امسال نوروز برای مردم کشور ما که مانند همه جهانیان در طول بیش از این دو سال متحمل خسارات بسیاری شدند و عزیزان زیادی را از دست دادند نسبت به دو سال گذشته بهتر برگزار شد.

برداشته شدن بسیاری از محدودیت‌ها از جمله محدودیت‌های مربوط به سفرهای نوروزی مردم را برای استفاده از این تعطیلات و رهایی از فشارها و کاهش استرس‌های روحی این ایام راهی سفر کرده است.

شهرستان گناوه تا قبل از شیوع کرونا و در سال‌های اخیر میزان میلیون‌ها مسافر و گردشگر از نقاط مختلف کشور بود در طی دو سال گذشته سال‌های نسبتاً خاموشی را پشت سر گذاشت.

امسال بار دیگر حضور مسافران و گردشگران رونق دوباره به این شهرستان داده است و حضور گسترده مسافران و گردشگران را در این شهرستان شاهد هستیم.

ظرفیت‌های بی نظیر این شهرستان از جمله ساحل و بازارهای تجاری، روستاهای گردشگر پذیر، آب و هوای معتدل در این ایام، طبیعت زیبا و از همه مهم‌تر خونگرمی و مهمان نوازی بندر نشینان مهمان نواز باعث شده تا ورود گردشگر به این شهرستان امسال گسترده‌تر باشد.

حضور میلیونی مسافران در قطب گردشگری جنوب/جمعیت گناوه چند برابر شد

گناوه مرکز شهرستان این روزها میزبان مسافران بسیاری است و اگر چه مسافران از هفته‌ها قبل از عید نوروز و تحویل سال و تعطیلات رسمی در این شهر حضوری چشمگیر داشتند ولی این تعداد با آغاز تعطیلات رسمی نوروز ۱۴۰۱ بسیار بیشتر شده است.

ساحل و سایت تجاری گناوه این روزها مملو از مسافران و گردشگران است که این بندر را برای سفر نوروزی و گذراندن تعطیلات برگزیده‌اند و چادرهای مسافران در ساحل و در کمپ‌ها، مدارس و محل‌های اسکان و پارک‌ها و در برخی موارد پیاده رو خیابان‌ها برپا است.

حضور میلیونی مسافران در قطب گردشگری جنوب/جمعیت گناوه چند برابر شد

هرچند این جمعیت چندین برابر جمعیت گناوه است که زیرساخت‌های آن برای پذیرش این حجم از مسافر و گردشگر بسیار اندک است و به طور حتم مشکلات و کمبودهایی را نیز به دنبال خواهد داشت.

اما به منظور میزبانی مناسب از این مهمانان مردم و مسئولان با تمام بضاعت موجود در تلاش هستند تا بهترین شرایط و خدمات را برای مهمانان و گردشگران مهیا کنند تا در مدت حضور در شهرستان اوقات خوبی را سپری کنند و با خاطره‌ای خوش به شهر و دیار خود برگردند.

استقرار امکانات خوب در گناوه

یکی از گردشگران در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: برای بار اول به این گناوه سفر کرده‌ام و اینجا را شهری زیبا با چشم اندازی های بی نظیر به خصوص در ساحل دیدم.

وی گفت: از نظر امکانات نیز امکانات خوبی فراهم شده که بخصوص امنیت بسیار خوب و مناسبی برقرار است که از همه دست اندر کاران خدمات سفر در در این بندر تقدیر می‌کنم.

بانویی که همراه با خانواده از چهارمحال و بختیاری به گناوه سفر کرده است گفت: از چهار محال و بختیاری به این گناوه سفر کرده است و دو روز است که در این شهر اقامت دارد.

حضور میلیونی مسافران در قطب گردشگری جنوب/جمعیت گناوه چند برابر شد

وی اضافه کرد: چند سال پیش به گناوه سفر کردیم که جمعیت مسافر در این شهر بسیار کمتر بود و امکانات نیز کمتر بود.

ترافیک و شلوغی در گناوه

وی گفت: امسال که به این شهر سفر کرده‌ایم جمعیت مسافران به این شهر بسیار بیشتر است و در ساحل و پارک‌ها جمعیت بسیار زیادی حضور دارند اما امکانات بیشتر و بهتری نسبت به گذشته نیز در این شهر فراهم شده است.

وی گفت: مشکلاتی نیز مانند ترافیک و شلوغی و کمبود برخی موارد مانند سرویس‌های بهداشتی وجود دارد که برای این حجم از مسافر در شهر کوچکی مانند گناوه طبیعی است.

وی افزود: مسافران و گردشگران نیز باید در هنگام سفر بسیاری از مسائل مانند بهداشت محیط اطراف خود را رعایت کنند و شهری که به آن سفر می‌کنند را مانند خانه و شهر خود بدانند و در تمیزی و حفظ امکانات همکاری کنند.

حضور میلیونی مسافران در قطب گردشگری جنوب/جمعیت گناوه چند برابر شد

در گناوه لذت می‌بریم

بانوی دیگری که از استان خوزستان به گناوه آماده است گفت: جنوب کشور امسال شاهد حضور خیل زیاد مسافر از همه جای کشور است که ما در گناوه نیز تعداد زیاد مسافر و گردشگر را شاهد هستیم.

وی افزود: در مدت یک روز اقامت در گناوه داریم و شهر بسیار زیبا و در این شهر به ما و خانواده خوش گذشته است که تصمیم داریم چند روز در این شهر بمانیم.

وی گفت: این شهر ظرفیت‌های خوبی از جمله ساحل و دریای بسیار زیبایی برخوردار است و اگر بیشتر مورد توجه قرار گیرد شهر بسیار زیبایی برای مردم و محل گردشگری بسیار خوبی خواهد بود.

وی یادآور بیان کرد: با این جمعیت و شلوغی به طور کلی مشکل خاصی نبوده و امکانات نیز در حد مناسب و ظرفیت این شهر فراهم شده است و ما از اقامت در این شهر لذت بردیم.

حضور میلیونی مسافران در قطب گردشگری جنوب/جمعیت گناوه چند برابر شد

بانویی که از اصفهان به این بندر سفر کرده است نیز گفت: از ساحل و بازار گناوه دیدن کردیم که بسیار خوب و بخصوص ساحل بسیار زیبا است.

وی گفت: فرزندان من برای اولین بار به این شهر آورده ام که از این سفر و بازی و برنامه‌های ساحل بسیار لذت بردند.

ورود بیش از ۳ میلیون مسافر به گناوه

فرماندار گناوه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ تا ششم فروردین ۱۴۰۱ بیش از سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر مسافر وارد گناوه شده است.

محمدتقی صفری عنوان کرد: با توجه به ساحل زیبا و موقعیت تجاری گناوه، مهمانان زیادی از نقاط مختلف کشور به شهرستان گناوه سفر کردند.

وی افزود: شرایط خاص گردشگری گناوه سبب شده تا مسافران ماندگاری چند روزه در شهرستان داشته باشند.

رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان گناوه گفت: خدمات رسانی مطلوب به مهمانان نوروزی، اولویت کاری ما است و در این زمینه تمامی دستگاه‌های اجرایی و تاسیساتی شهرستان را مأموریت دادیم با همکاری و مساعدت لازم این مأموریت مهم را به نحو احسن انجام دهند.

حضور میلیونی مسافران در قطب گردشگری جنوب/جمعیت گناوه چند برابر شد

توزیع کالاهای اساسی و نظارت مستمر بر توزیع

صفری بیان کرد: توزیع کالاهای اساسی از جمله مرغ، برنج، شکر و سایر اقلام به مقدار لازم در فروشگاه‌ها موجود است و نظارت بر توزیع این کالاها توسط بازرسان به صورت شبانه روزی انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: سهمیه آرد نوروزی شهرستان نیز بین نانوایان توزیع شده است و نانوایی‌های کشیک طبق زمان بندی مصوب شده فعالیت می‌کنند.

انتظار می‌رود برای سال‌های آتی برنامه ریزی های اساسی در این زمینه انجام شود و از این ظرفیت بی نظیر حضور گردشگران و استقبال از این شهرستان در گردشگری برای پیشرفت شهرستان با فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب استفاده بهینه شود.

کد خبر 44063
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار