پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 25 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
مهارت‌آموزان فنی‌وحرفه‌ای مشکل بیکاری نخواهند داشت
بوشهر- رئیس حراست سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه مهارت‌آموزان مشکل بیکاری نخواهند داشت گفت: تعداد افراد بیکاری که آموزش فنی و حرفه‌ای دیده‌اند، بسیار کم است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد جامه بزرگی صبح دوشنبه در جلسه شورای اداری آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر در بحث مهارت آموزی عملکرد خوبی داشته است.

وی اضافه کرد: ظرفیت‌های خوبی برای اشتغال در استان بوشهر وجود دارد که باید با برنامه ریزی مسنجم مهارتی و برگزاری دوره‌های آموزشی متناسب با نیاز هر منطقه زمینه اشتغال جوانان این استان را محیا کرد.

جامه بزرگی با بیان اینکه سازمان فنی و حرفه‌ای در توسعه و تثبیت اشتغال کشور پیشتاز است، افزود: نقش این سازمان در ایجاد و ارتقای سطح اشتغال بی بدیل است که با قول مساعد و با تعامل و همکاری مسئولان دولت و مجلس، امید است گام‌های مؤثری در راستای تقویت مهارت آموزی و کاهش نرخ بیکاری برداشته شود.

وی با اهتمام بر اینکه آموزش رکن مهمی در ایجاد تخصص لازم برای نیروهای بومی است، اظهار داشت: اجرای مهارت‌های نوین و به روز، با توجه به نیازسنجی استان‌ها در این سازمان، هدف‌گذاری شده و این مهم با جدیت پیگیری می‌شود.

جامه بزرگی با تاکید بر اینکه برای اشتغال نیازمند آموزش‌های فنی حرفه‌ای هستیم، اضافه کرد: با توجه به رویکرد دولت سیزدهم، مقرر شده که در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای تحول انقلابی و جهادگونه ایجاد شود که این تحول گرایی بر مبنایی ارتقای آموزش و مهارت بر اساس کیفیت است.

رئیس حراست سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه به مدرک کاغذی بیشتر از مدرک مهارتی و حرفه‌ای اهمیت داده می‌شود، اظهار کرد: آموزش‌ها در جامعه باید به سمت مهارت محوری بروند تا ما بتوانیم تحول جدی در رونق تولید داشته باشیم و افراد کار آزموده استانداردهای تولیدی را ارتقا می‌دهند.

توسعه اشتغال و کارآفرینی با مهارت‌افزایی

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر نیز با اشاره به ظرفیت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در این استان گفت: اهتمام به مهارت‌آموزی و توسعه آموزش فنی و حرفه‌ای بهترین راهکار برای توسعه این استان است که از این طریق می‌توان نقش بسزایی در کمک به حوزه‌های مختلف ازجمله اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایفا کرد.

عبدالمجید دراهکی مهارت آموزی را یکی از مهمترین مؤلفه‌های کشورهای در حال توسعه و پیشرفت دانست و ادامه داد: در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته مهارت‌های فنی و حرفه‌ای از آغاز تحصیلات ابتدایی تا پایان مقاطع دانشگاهی در کنار آموزش علمی و نظری استقرار دارد و زمینه ساز توسعه همه جانبه کشور شده و باید این رویه در کشور ما نیز اجرایی شود.

وی ارتقای آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای در استان بوشهر را زمینه‌ساز توسعه اشتغال و کارآفرینی دانست و اظهار کرد: اثربخشی مهارت‌های فنی و حرفه‌ای کلید کارآفرینی و عامل اصلی حل مشکل بیکاری در جامعه است.

دراهکی با اشاره به توانمندی بالای مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر در راستای آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای اظهار داشت: با وجود کارگاه‌های آموزشی مجهز در سطح استان و همچنین وجود مربیان مجرب، مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای آمادگی دارند تا با آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای به جوانان جویای کار نیروهای ماهری را تربیت و به بازار کار معرفی کنند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را تسهیل‌کننده امر اشتغال دانست و بیان کرد: این مهارت‌ها به طور مستقیم در اشتغال و اقتصاد و بازار کار نقش مهمی دارند که مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای تمامی تلاش خود را جهت ترویج آموزش‌های مهارتی در بین اقشار مختلف جامعه به کار گرفته است.

کد خبر 44073
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار