پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 25 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
اغلب فوت‌شدگان ناشی از کرونا در گناوه واکسن دریافت نکرده بودند
گناوه- معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت:اغلب فوت‌شدگان ناشی از ابتلاء به کرونا در شهرستان، واکسن دریافت نکرده یا واکسیناسیون خود را کامل نکرده بودند.

محمدرضا توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با تأکید بر اینکه حفظ سلامت مردم اولویت نخست و اصلی مجموعه سلامت شهرستان است، بیان داشت: طبق ارزیابی انجام‌شده، اغلب فوت‌شدگان ناشی از ابتلاء به کرونا در شهرستان، واکسن دریافت نکرده یا واکسیناسیون خود را کامل نکرده بودند.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان گناوه با تاکید بر اینکه با توجه به حجم بالای مسافران نوروزی در شهرستان، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در اصناف، بازارها و مجتمع‌های تجاری، امری ضروری است افزود: متأسفانه این موضوع به چشم نمی‌آید و شاهد حضور حداکثری مردم در تجمعات و عدم استفاده از ماسک توسط شهروندان و به‌خصوص مسافران هستیم.

وی با اشاره به کاهش محدودیت‌های سفر و افزایش روزانه مسافران نوروزی در شهرستان، خاطرنشان کرد: قدرت بالای سرایت سویه امیکرون و احتمال جهش‌های جدید ویروس همراه با عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی توسط مردم و بی‌توجهی به تکمیل واکسیناسیون خود، این نگرانی را به وجود آورده که در هفته‌های آینده شاهد افزایش موارد ابتلاء و بستری در شهرستان باشیم که این موضوع هشداری برای افزایش موارد فوتی و ورود به پیک بعدی خواهد بود.

مردم پروتکل‌ها را رعایت کنند

وی بیان کرد: از مردم می‌خواهیم ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، به‌خصوص استفاده از ماسک و دوری از تجمعات، نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان گناوه با تأکید برافزایش پوشش واکسیناسیون عمومی به‌عنوان مؤثرترین شیوه مقابله با کرونا، اظهار کرد: با توجه به پایان تعطیلات رسمی نوروز، ادارات و سازمان‌های دولتی و خصوصی و اتحادیه‌ها باید توجه ویژه به این موضوع داشته باشند و نسبت به تکمیل واکسیناسیون کارکنان خود با سه دوز واکسن به‌صورت جدی اقدام کنند.

وی یادآور شد: تمام واکسن‌های موجود در کشور در پایگاه‌های واکسیناسیون شهرستان گناوه موجود است.

کد خبر 44074
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار