پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 28 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
اولویت تخصیص اعتبارات در شهرستان دشتستان باید حل مسئله آب باشد
بوشهر- نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی خواستار اولویت‌دهی برای رفع مشکل آب شد و گفت: رفع مشکلات آب نیازمند تکمیل طرح‌های توسعه منابع آب و اصلاح الگوی مصرف است.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم رضایی صبح سه‌شنبه در بازدید از سد دالکی اظهار داشت: خوشبختانه کارگاه سد مخزنی دالکی با حداکثر توان خود در حال فعالیت است و پیشرفت‌های خوبی داشته است.

وی با ابراز رضایت از اقدامات اخیر این پروژه اظهار کرد: تونل و فرازبند این سد که از جمله بخش‌های دشوار پروژه است تکمیل شده. این موضوع از یک سو نشان دهنده پیشرفت پروژه و از سوی دیگر ایجاد اطمینان از جلوگیری سیلاب‌ها است.

نماینده شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: جدی‌ترین مسئله موجود در روند اجرایی سد دالکی تأمین مالی پروژه است. در صورتی که ما به عنوان مسئول این مشکلات را رفع کنیم، با توجه به توانمندی پیمانکار و نظارت کارفرما، این پروژه طبق برنامه زمان‌بندی به پایان خواهد رسید.

وی بیان کرد: سد دالکی علاوه بر اینکه بزرگترین پروژه عمرانی استان بوشهر است، مهم‌ترین پروژه نیز هست؛ چرا که تأمین آب، مسئله اول و بزرگترین چالش شهرستان دشتستان و استان بوشهر است.

رضایی گفت: در خصوص تأمین آب شرب و کشاورزی در استان نگرانی‌های وجود دارد و اولویت برنامه ریزی، تخصیص اعتبارات و اقدامات ما باید ناظر به حل مشکل بی آبی باشد. قطعاً ساخت سد دالکی علاوه بر حل مشکل آب در بخش‌هایی از شهرستان دشتستان، موجب رونق اقتصادی، کشاورزی و بهبود کیفیت زندگی، معیشت و رفاه مردم خواهد شد.

نماینده شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: وظیفه داریم به عنوان اولویت در دشتستان به سد دالکی نگاه شود. در جایگاه نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به طور مکرر از نهادهای مختلف از جمله وزرای سابق و فعلی نیرو، سازمان برنامه و بودجه، نهاد ریاست جمهوری و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا پیگیر موضوع این پروژه بوده‌ایم و در سال ۱۴۰۱ نیز با جدیت بیشتری روند پیگیری را ادامه خواهیم داد.

رضایی طرح‌های در دست اجرای حوزه آب را امیدبخش توصیف کرد و گفت: آینده در خصوص تأمین آب دشتستان روشن است اما ضروری است تا طبق برنامه ریزی های انجام شده پیش رویم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در برخی موارد هزینه‌های کلانی انجام می‌شود اما به دلیل ناقص بودن طرح، مردم نتیجه نهایی را لمس نمی‌کنند. نمونه آن سد ارغون است که علیرغم تکمیل بودن سد در یک سال اخیر، به دلیل تکمیل نبودن خط انتقال، مردم بهره‌ای از سد نبرده‌اند. سد شهدای ارم (سد تنگ ارم) نیز مشکلی شبیه به سد ارغون دارد و مردم نتیجه اقدامات را لمس نکرده‌اند.

نماینده شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تأثیر مثبت طرح‌های پیشین توسعه منابع آب استان بوشهر گفت: وجود سد رییس‌علی دلواری مشکلات بسیاری را در دشتستان حل کرده است. نبود این سد به طور قطع موجب بیابانی شدن بخش‌های وسیعی از دشتستان و بروز چالش‌های جدی در حوزه‌های اقتصادی و امنیتی می‌شد.

وی افزود: این تجربه موفق می‌بایست توسعه پیدا کند و در سدهایی مثل دالکی تکرار شود. اگر این پروژه‌ها به موقع و طبق برنامه پیش بینی شده به بهره برداری برسد، چالش‌های اصلی آب در شهرستان دشتستان رفع خواهد شد.

رضایی تصریح کرد: البته باید گفت که برای حل کامل مسئله آب در شهرستان دشتستان به اقدامات دستگاه‌های دیگر نیز نیازمندیم. اصلاح زیرساخت‌های فرسوده آبرسانی، ساخت سازه‌های آبخیزداری به ویژه در دو بلوک ارم و بوشکان، ساخت مخازن آب، اجرا و تکمیل طرح اصلاح شیوه آبیاری نخیلات شهرستان دشتستان از این جمله اقدامات است.

وی افزود: تغییر و اصلاح الگوی مصرف آب در بخش شرب و کشاورزی که در حال حاضر شرایط مطلوبی ندارد نیز، در جایگاهی مهم‌تر از همه اقدامات مذکور باید قرار گیرد.

نماینده شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: انجام همه اقدامات فوق می‌تواند موجب دستیابی به امنیت آب در شهرستان دشتستان شود.

کد خبر 44135
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار