پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 25 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۲
حماسه های خلق شده توسط فرزندان خارگ در هشت سال دفاع مقدس، در ذهن همون چند نفر باقیمانده.

خارگ : در شب عملیات ساعت 9 شب، فرزندان خارگ به فرماندهی برادران علی قاسمی از محور روبروی خط مرزی بین المللی وحاج علی حماد از روبروی پاسگاه زید، برای باز کردن معبر وارد میدان مین شدند.

به گزارش خارگ آنلاین : کربلای کریم خادمی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و از جانبازان این دوران امروز  یکی خاطرات  قهرمانی فرزندگان این جزیره را بیان کرد ، 

 

خادمی روایت را انگونه آغاز کرد : رسیدیم به سوم خرداد سالروز عملیات غرور افرین بیت المقدس،و آزادی خرمشهر قهرمان از اشغال تکریتیهای قصاب.


در شب عملیات ساعت 9 شب، فرزندان خارگ به فرماندهی برادران علی قاسمی از محور روبروی خط مرزی بین المللی وحاج علی حماد از روبروی پاسگاه زید، برای باز کردن معبر وارد میدان مین شدند. هر دو گروه تحت اشراف لشکر امام حسین اصفهان، به فرماندهی سردار شهید، حاج حسین خرازی بودند. محور تحت فرماندهی علی قاسمی که شامل برادران حسین قاسمی، مختار حیدری، کریم خادمی، غلامرضا رنجبر، پرویز راهنما، زنده یاد غلامعباس پرخاش، رحیم نعیم زاده، برادران شهیدیوسف و عبدالرسول ماحوزی و بهنام محمدپور بودند خیلی زود معبر مین را باز و منتظر دستور حمله ماندند.
از خط حاج علی حماد کاملا بی خبر بودیم.
ساعت 11 شب بود که صدای امیرشهید سپهبد صیاد شیرازی از پشت بیسیم امد و متعاقب آن، صدای محسن رصایی و رحیم صفوی هم شنیده شد که،، یا زهرا،، یازهرا،، یازهرا.
گردان خط شکن در حال آمدن بود ولی تیربار دیده بان دشمن، گردان را به رگبار بست.علی قاسمی به حسین دستور داد با نارنجک تیربار را خاموش کند و حسین هم نارنجک را آماده کرد و از سوراخ سنگر تیربارچی آنرا بداخل سنگر انداخت و تیربار خاموش شد و بحمدالله کلیه نیروها بدون دادن تلفات، خط اول را با رشادت تخریب چیهای خارگی منهدم و بسمت شهر یورش بردند و در ساعت 5صبح شهر با 19000 اسیر بعثی آزاد شد.
امروز جای برادران شهید یوسف و عبدالرسول ماحوزی و زنده یاد غلام پرخاش که از خط شکنان آن حماسه جاوید بودند خالی تا بهشون تبریک بگیم.
راهشان مستدام

کد خبر 46261

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار