جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 19 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰
۱۲ هزار شغل جدید برای مددجویان کمیته امداد بوشهر ایجاد می‌شود
بوشهر- مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر گفت: ۱۲ هزار و ۵۰۰ شغل جدید برای مددجویان کمیته امداد بوشهر ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا میری عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال گذشته برای ۹ هزار و ۶۸۸ نفر از طریق طرح‌های خوداشتغالی و کاریابی در سراسر استان اشتغالزایی ایجاد شد.

وی با بیان اینکه برای این منظور حدود ۳۰۴ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه از منابع بانکی و اعتبارات داخلی امداد جذب شد افزود: در سال ۱۴۰۱ برنامه ایجاد حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر شغل در سر فصل‌های مختلف با ۶۲۳ میلیارد تومان منابع و تسهیلات قرض الحسنه در حال اجرا است.

میری این اقدامات را از قدم‌های خوب کمیته امداد برای ایجاد اشتغال و توانمند کردن مددجویان عنوان کرد و گفت: مأموریت اصلی این نهاد حمایتی، توانمندسازی و خودکفایی مددجویان جوان، مستعد و توانا است، اما افراد سالمند، از کار افتاده و مبتلایان به بیماری‌های صعب العلاج و لاعلاج تا پایان عمر از خدمات حمایتی این نهاد بهره مند می‌شوند.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر خاطرنشان کرد: بر اساس دستور صریح مقام معظم رهبری توانمندسازی و ایجاد درآمد باثبات با رعایت حرمت در صدر مأموریت‌های کمیته امداد است و همه تلاش خود را برای تحقق امر ولایت فقیه به کار گرفته ایم.

وی با بیان اینکه سرپرستی بیش از ۶۰ درصد خانواده‌های تحت حمایت در استان بر عهده زنان است گفت: بنابراین تلاش می‌کنیم با آموزش و فعال کردن اشتغال‌های خرد روستایی و خانگی شامل؛ صنایع دستی، قالیبافی، خیاطی و … شرایط زندگی افراد را بهبود ببخشیم و همچنین شأن و جایگاه مادر بودن حفظ شود.

میری در پایان خاطر نشان کرد: کمیته امداد با تجربه بیش از ۴۰ سال در زمینه اشتغالزایی کارهای خوبی را انجام داده است و سه رکن اساسی از جمله اشتغال، مسکن و کارهای فرهنگی و خوداتکایی را در دستور کار خود دارد.

ایجاد اشتغال پایدار

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر گفت: بهترین مسیر برای پشتیبانی و حمایت از مددجویان و اقشار ضعیف، ایجاد اشتغال و در مسیر اشتغال قرار دادن آنهاست که با سرعت و دقت بیشتری پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه کار کمیته امداد جهادی، انقلابی و اعتقادی است گفت: معتقدم باید تلاش کنیم بتوانیم از طریق اشتغالزایی سطح زندگی مددجویان تحت حمایت را ارتقا بخشیم که دیگر نیازی به اینگونه خدمات جزئی نداشته باشند.

میری افزود: کمیته امداد امام خمینی صرفاً یک بنگاه خدمات اجتماعی نیست و در کنار آن نقش کارآفرینی اجتماعی را نیز بر عهده دارد.

وی خاطرنشان کرد: کمیته امداد خدمات ارزنده‌ای به نیازمندان ارائه می‌کند که مهمترین آن بحث اشتغال و خودکفایی است.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر با بیان اینکه فعالیت‌های اشتغالزایی کاری بسیار حساس است، گفت: در کمیته امداد بر اساس تجربه‌هایی که تاکنون کسب شده ایجاد اشتغال از طریق کلان پروژه‌های راهبری شغلی، هدایت شغلی از طریق پرداخت تسهیلات خود اشتغالی، مشاغل خانگی کم سرمایه بر و زودبازده و همچنین ارتباط با کارفرمایان از طریق کاریابی و شغل یابی برای مددجویان صورت می‌پذیرد.

کد خبر 46894
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار