جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰
کتاب «امامان جمعه استان بوشهر» رونمایی شد
بوشهر- در حاشیه نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر، کتاب «امامان جمعه استان بوشهر از گذشته تا به حال» رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نماینده ولی فقیه در استان بوشهر عصر دوشنبه در این آئین اظهار داشت: بوشهر از استان‌های پیشتاز در زمینه نماز جمعه است و دارای تاریخی درخشان در این زمینه است.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری با بیان اینکه وجود مسجد جمعه که زمان تأسیس آن به زمان قاجار بر می‌گردد نیز گواهی بر این مدعا است افزود: تألیف چنین مجموعه‌ای در نوع خود کار بی نظیری است.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر نیز با اشاره به تدوین شناخت نامه هنر، فرهنگ و تمدن استان بوشهر خاطرنشان کرد: این مجموعه ۱۳۰ صفحه‌ای در خصوص تاریخ مدون نماز جمعه است.

امید پارسایی‌فر با اشاره به انتشار این کتاب به سفارش حوزه هنری از سوی پژوهشگاه ادب، فرهنگ و تاریخ استان بوشهر اضافه کرد: استان بوشهر یکی از قدیمی ترین و باسابقه‌ترین استان‌ها در امر برگزاری آئین عبادی سیاسی نماز جمعه در کشور است.

وی با اشاره به درج شرحی از زندگینامه ائمه جمعه، تصاویر و مستندات مربوط به اقدامات آنها، دستاوردها و عملکرد آنها از آغاز تا امروز افزود: این مجموعه بیانگر توجه مردم به نماز جمعه و پیشینه بلند این آئین عبادی الهی در استان است.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر گفت: این مجموعه بیانگر حضور دینی و درک بالای فرهنگی و اجتماعی مردم استان بوشهر در خصوص برگزاری آئین عبادی الهی نماز جمعه است.

کد خبر 46895
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار