سه شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday, 23 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰
هویت تاریخی استان بوشهر در معماری و قالب ساختمان‌ها حفظ شود
بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: هویت تاریخی استان در معماری، شکل و قالب ساختمان‌ها حفظ شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری عصر دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اظهار داشت: بررسی وضعیت ایمنی ساختمان‌ها در شهرهای مختلف استان بوشهر با جدیت انجام شود.

وی با بیان اینکه در بهسازی ساختمان‌ها باید معماری تاریخی استان بوشهر شناسایی و حفظ شود افزود: باید هویت تاریخی استان در معماری، شکل و قالب ساختمان‌ها حفظ شود

امام جمعه بوشهر اضافه کرد: ساختمان‌های بافت تاریخی بوشهر بالاترین پدافند غیرعامل در جهان محسوب محسوب می‌شود که برای حفظ و نگهداری این بافت اعتبارات لازم تخصیص یابد.

وی با اشاره به آغاز اعزام حجاج به سرزمین وحی و آرزوی تحقق حج ابراهیمی از خدمات دست‌اندرکاران جشن‌های زیر سایه خورشید قدردانی کرد و گفت: از برگزار کنندگان اجرا سرود سلام فرمانده در همه شهرها و روستاهای استان قدردانی می‌شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به طرح تحول فرهنگی، ساماندهی، طراحی و اجرا آن را مورد تأکید قرار داد و افزود: این طرح به تمام افراد حقیقی و حقوقی شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌های ۱۰ گانه استان بوشهر ابلاغ تا نقطه نظرات با مطالعه ارسال شود.

وی با اشاره به طراحی برش استانی برنامه ملی فرهنگی کشور تصریح کرد: پنج موضوع برای استان بوشهر انتخاب شده که هر کدام در قالب موضوع فرهنگی دارای چند حوزه و برنامه است.

صفایی بوشهری با تأکید بر تنظیم سند بالا دستی فرهنگی با برش استانی افزود: وضعیت فرهنگی در حوزه معماری یک اصل است ولی متأسفانه برنامه‌ها بر اساس تهدید محور طراحی چراکه با بروز یک واقعه و حادثه برنامه‌ها تهیه و اجرا می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر حادثه متروپل را زنگ خطری برای وضعیت ایمنی ساختمان‌ها دانست و خاطر نشان کرد: باید وضعیت ایمنی ساختمان‌های استان بوشهر پایش و بررسی و مشکلات آنها برطرف شود.

کد خبر 46897
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار