پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 28 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰
کالاهای انبار گمرکات عسلویه و نخل تقی تعیین تکلیف می‌شوند
بوشهر- رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: کالاهای موجود در انبار گمرکات عسلویه و نخل تقی ظرف یک هفته آینده تعیین تکلیف می‌شوند.

علی جمادی عصر دوشنبه در حاشیه بازدید از گمرکات شهر نخل تقی و عسلویه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تعیین و تکلیف اموال و کالاهای که بنا به دلایل و عوامل مختلفی در انبار گمرکات این دو شهر وجود دارد و بلاتکلیف مانده است را در دستور کار داریم.

وی اضافه کرد: لیستی از این کالاها تهیه شده چه پرونده‌های که در مرجع قضائی مطرح و چه پرونده‌های که در تعزیرات حکومتی وجود دارد مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر بیان کرد: دادستان عسلویه نظارت خواهد کرد کالاهای که تاریخ مصرف آنها گذشته در اولین فرصت زمانی ممکن نسبت به معدوم سازی آنها اقدام کنند.

وی افزود: همچنین کالاهای که باید تعیین تکلیف شوند یا به مزایده گذاشته شود و یا در اختیار اموال تملیکی قرار داده شود ظرف مدت یک هفته با حضور مسئولین مربوطه اموال تملیکی این کالا تعیین و تکلیف شود.

برخورد با ترک‌فعل‌ها

جمادی گفت: پرونده‌های این اموال‌ها تعیین تکلیف خواهد شد و پرونده‌های که به نوعی مرتبط هستند، مردم یا صاحبان کالاها تکلیفشان مشخص خواهد شد و اینچنین پرونده‌های مختومه و به سرانجام خواهند رسید.

وی خاطرنشان کرد: در کنار این موضوع اگر مواردی از ترک فعل وجود داشته باشد ترک فعلی که منتهی شده باشد تا که تاریخ کالای گذشته شده باشد یا بالاخره منتهی شده باشد که کالای مجاز بوده و امکان مصرف داشته و از اعتبار افتاده باشد این موارد توسط دادستانی مورد برسی و رسیدگی قرار خواهد گرفت.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر به همراه مدیر کل تعزیرات حکومتی استان با حضور در شهرستان عسلویه از دادگستری شهرستان بازدید کرد و در جریان آخرین اقدامات قرار گرفت.

جمادی سپس به همراه رئیس و دادستان شهرستان عسلویه از نزدیک بازدیدی از گمرکات شهر نخل تقی و عسلویه داشت.

کد خبر 46898
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار