جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰
تجهیز کارگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای در گناوه/ آموزش‌ها بومی‌سازی می‌شود
بوشهر- مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر از تجهیز کارگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای در گناوه خبر داد و گفت: نیاز سنجی آموزشی و بومی‌سازی آموزش‌های مهارتی در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمجید دراهکی صبح سه‌شنبه در آئین تکریم و معارفه رؤسای مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان گناوه با بیان اینکه مجموعه فنی و حرفه‌ای و آموزش‌های مهارتی استان گنجینه با ارزشی است که در جهت خدمت به مردم تلاش می‌کند، اظهار داشت: با وجود ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های مناسب در شهرستان گناوه در آینده نزدیک شاهد رونق آموزش‌های مهارتی در حوزه فناوری‌های نوین در این مراکز خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه آموزش زمانی مؤثر است که متناسب با نیاز جامعه هدف باشد، افزود: نیاز سنجی آموزشی، بومی سازی آموزش‌های مهارتی و تجهیز کارگاه‌های در دستور کار رؤسای جدید مراکز فنی و حرفه ای شهرستان گناوه قرار گیرد.

دراهکی به ظرفیت‌های بسیار بالای شهرستان گناوه در حوزه توسعه آموزش‌های مهارتی اشاره کرد و اضافه کرد: مهارت آموزی نسل جوان در کنار تحصیل مهمترین نیاز جامعه در مسیر رفع معضل بیکاری به شمار می‌رود که باید با جدیت در این شهرستان دنبال شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر همدلی، همفکری و مدیریت مناسب منابع و نیروی انسانی را در جهت ارتقا جایگاه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در شهرستان گناوه خواستار شد و تصریح کرد: موج‌های بزرگ از موج‌های کوچک شروع می‌شوند پس ما باید فرهنگ سالم را ابتدا در خانواده و سپس در جامعه نهادینه کنیم و از توانمندی‌های خود نهایت استفاده را ببریم.

کیفیت گرایی آموزش‌های مهارتی

رئیس سابق مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برادران گناوه نیز با بیان اینکه در چند یک سال اخیر سیاست آموزش فنی و حرفه‌ای در شهرستان به سمت کیفیت گرایی آموزش‌های مهارتی بوده است، گفت: با برگزاری دوره‌های تکمیلی برای مربیان، تجهیز کارگاه‌ها و ارتقا سطح تعاملاتی مربیان مرکز آموزش مهارت جان تازه‌ای گرفته است.

بهرام مکاری پور با بیان اینکه مأموریت اصلی آموزش فنی و حرفه‌ای در شهرستان گناوه، ایجاد مهارت برای متقاضیان شغل و ارتقای توان مهارتی شاغلین بوده است، افزود: ۵۲ درصد مهارت آموزان فنی وحرفه ای در راستای مهارت فراگرفته جذب بازار کار شده‌اند.

وی آموزش به متقاضیان مهارت آموزی، معتادان بهبود یافته، افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد، سربازان، دانش آموزان و دانشجویان و … را از مأموریت‌های فنی و حرفه ای در یک سال گذشته برشمرد واضافه کرد: شهرستان گناوه یکی از شهرستان‌های مستعد، تأثیر گذار در سطح استان بوشهر است و لازم است تا متناسب با وسعت و پتانسیل‌های شهرستان در بحث مهارت آموزی سهیم باشد.

تجهیز کارگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای در گناوه/ آموزش‌ها بومی‌سازی می‌شود

تربیت افراد ماهر و توانمند

سرپرست جدید مرکز آموزش فنی و حرفه ای برادران گناوه نیز با اشاره به جایگاه آموزش‌های مهارتی در توسعه اشتغال پایدار در سطح جامعه گفت: آموزش فنی و حرفه‌ای با پرورش استعدادها و ارائه آموزش‌های مهارتی خود می‌تواند گام‌های خوبی را در این مسیر تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در شهرستان گناوه بردارد.

حسین شمسی زاده لازمه پشتیبانی از تولید را تربیت افراد ماهر و توانمند دانست و افزود: مراکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان گناوه آمادگی دارند تا از ظرفیت‌های خود برای ارائه آموزش مهارت‌های شغلی به روستاییان، دانشجویان، فارغ التحصیلان دانشگاهی، صنایع و اصناف، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد، متقاضیان مهارت آموزی و … به منظور تربیت نیروی ماهر مورد نیاز بازار کار استفاده نماید.

وی با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی بر اساس اولویت‌های شهرستان در حوزه اشتغال ارائه خواهد شد، اظهار داشت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بر اساس ظرفیت‌های شهرستان گناوه ارائه می‌شود که این اولویت‌ها در، صنعت، کشاورزی، فرآوری محصولات، بازاریابی مجازی، گردشگری و… است.

جنبش در حوزه مهارت افزایی

سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران گناوه نیز با بیان اینکه ندای نهضت مهارت افزایی باید به شعار ملی در شهرستان گناوه تبدیل شود، گفت: جنبش در حوزه مهارت افزایی در شهرستان نیازمند نگاه جدیدی است و باید تصمیم گیران، صاحبان فکر و اندیشه را با خود در جهت توسعه شهرستان گناوه همراه کنیم.

مدینه عسکری با تاکید بر اینکه مهارت افزایی یک نیاز اساسی است، تصریح کرد: جنبش مهارت افزایی نیاز به یک تحرک جدید دارد که باید آن را بیرون از دیوار آموزش فنی و حرفه‌ای فریاد بزنیم و این نیازمند همکاری همه مجموعه مهارتی شهرستان است.

وی با بیان اینکه مهارت پیوسته باید موجب پیشرفت شهرستان باشد و در اقتصاد مقاومتی از اولویت‌ها قرار گیرد، افزود: ارزش‌های ما جابه‌جا شده و مشکل فرهنگ داریم از این رو باید ارزش مهارت و فضیلت کار را ارتقا دهیم؛ مردم شهرستان گناوه که اهل فکر و خلاقیت هستند هم می‌توانند با به کار انداختن یک جریان قوی در راستای نهادینه سازی فرهنگ مهارت گام مهمی بردارند.

در این مراسم از زحمات بهرام مکاری پور و حمیده سراجی رؤسای سابق مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای برادران و خواهران شهرستان گناوه تجلیل و حسین شمسی زاده و مدینه عسکری به عنوان سرپرستان این مراکز معرفی شدند.

کد خبر 46911
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار