جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
مشکلات دانش‌بنیان‌ها و واحدهای فناور در استان بوشهر حل شود
بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: مشکلات اولیه فعالیت دانش‌بنیان‌ها و واحدهای فناور مستقر در استان بوشهر با تلاش مسئولان حل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح سه‌شنبه در نشست با فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان استان بوشهر اظهار داشت: حمایت از پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان از اهمیت و ضرورت بسیار زیادی برخوردار است.

وی خواستار ترسیم مسیر ۵۰ ساله برای فعالیت‌های دانش بنیان شد و بیان کرد: بانک اطلاعاتی نیازهای ملی در یک افق ۵۰ ساله در قالب برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تنظیم شود و نیازها تعیین شود.

امام جمعه بوشهر به توانمندی و ظرفیت‌های استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: سامانه‌ای شفاف، پویا و شیوا بر اساس اطلاعات دقیق درباره ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و نیازهای استان بوشهر باید طراحی شود.

وی دریا و انرژی را از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر ذکر کرد و افزود: ۱۲ تا ۱۵ سال آینده بوشهر به استانی فوق صنعتی در عرصه‌های استراتژیک تبدیل می‌شود و باید نیازهای استان توسط شرکت‌های دانش‌بنیان تأمین شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری اضافه کرد: استان بوشهر نقش مهمی در تأمین سبد انرژی کشور دارد و درخواست‌ها برای ایجاد پارک علم و فناوری گاز و پتروشیمی ارائه شده که در صورت تحقق در ایران بی‌نظیر است.

وی با بیان اینکه قدرت در عرصه حیات تولید به علم وابسته است خاطرنشان کرد: در صورتی که دنبال دستیابی به پیشرفت و اقتدار باشیم باید نگاه ویژه‌ای به حوزه دانش و فناوری داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تاکید کرد: باید ضمن رفع مشکلات و تأمین نیازها و بهبود وضعیت زیرساخت‌ها، شرایط به گونه‌ای فراهم شود که نخبگان بتوانند به راحتی در زمینه تولید علم فعالیت خود را ادامه دهند.

کد خبر 46915
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار