جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 19 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
افزایش سرعت باد در استان بوشهر/ خلیج فارس متلاطم می‌شود
بوشهر- کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از افزایش سرعت باد در استان خبر داد و گفت: خلیج فارس متلاطم می‌شود.

پیام مساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد امروز تا ظهر فردا خلیج فارس آرام خواهد بود اما از عصر فردا تا روز جمعه با افزایش سرعت وزش باد شمال غربی، دریا در برخی ساعات متلاطم و مواج خواهد شد.

وی اضافه کرد: از ظهر چهارشنبه و طی روز پنج شنبه به سبب وزش باد روی مناطق همجوار (کشور عراق و استان خوزستان) و تشکیل گرد و خاک، احتمال نفوذ گرد و خاک به روی شمال خلیج فارس و مناطق شمالی استان در مسیر باد موافق دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: برای ساعات آینده آسمان استان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، در برخی نقاط گردوغبار، در پاره‌ای از نقاط مه رقیق پیش بینی می‌شود.

وی افزود: جهت وزش باد متغیر غالباً جنوب غربی تا شمال غربی گاهی جنوب شرقی با سرعت ۸ تا ۲۸ گاهی ۳۶ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۶۰ گاهی ۹۰ سانتیمتر خواهد بود.

مساعدی با اشاره به وزش باد متوسط تا نسبتاً شدید با مؤلفه شمال غربی گاهی بیش از ۴۵ کیلومتر در ساعت، از افزایش ارتفاع موج و تلاطم دریا بین یک تا دو متر و احتمال نفوذ گرد و غبار فرامنطقه ای به روی شمال خلیج فارس و کاهش دید افقی خبر داد.

وی گفت: افزایش ارتفاع موج خلیج فارس باعث اختلال در ترددها و فعالیت دریایی بویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی می‌شود و احتمال خطر غرق شدن شناورها بویژه شناورهای سبک و نیمه سنگین بویژه در سواحل و فراساحل مرکزی و جنوبی استان و احتمال خطر غرق شدن شناگران وجود دارد.

کارشناس هواشناسی با تاکید بر احتیاط و گاهی خودداری از ترددهای دریایی بویژه تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی، خواستار ممنوعیت شنا در سواحل و اتخاذ تمهیدات لازم برای پیشگیری از هر گونه خسارت احتمالی شد.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین میزان رطوبت در گناوه در شبانه روز گذشته به مقدار ۱۰۰ درصد ثبت شد و در این مدت رطوبت در خارگ به ۹۸ درصد، بوشهر ۸۹ درصد، دیر، دیلم و عسلویه نیز ۸۰ تا ۸۶ درصد رسیده است.

مساعدی گفت: همچنین برازجان با ۴۲، عسلویه ۴۰ و خارگ با ۳۷ درجه سانتیگراد بیشترین دما را در این مدت تجربه کردند.

کد خبر 46918
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار