چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday, 24 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
راهکارهای دانشگاهیان برای حل مسائل دشتستان استفاده می‌شود
بوشهر- نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: برای حل مسائل دشتستان دست نیاز به سوی دانشگاهیان دراز می‌کنیم و انتظار داریم از سوی دانشگاهیان راهکارهایی ارائه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم رضایی صبح سه‌شنبه در نشست راهبردی بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان با تبریک دهه کرامت و میلاد حضرت امام رضا (ع) اظهار داشت: دانشگاه برای حل مسائل جامعه ایجاد شده است و رویکردهای اصلی آن آموزش و پژوهش است که باید در خدمت حل مسائل جامعه باشد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مسائل کشور تعیین تکلیف وزارت علوم برای دانشگاه‌ها است اضافه کرد: بعضاً شاهد اعمال سلیقه‌ها در دانشگاه‌ها هستیم که باعث بروز مسائل بیشتری می‌شود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه گاهی متناسب با زمانه تصمیم نمی‌گیریم خاطرنشان کرد: دانشگاهی که قرار است مشکلات مردم را حل کند، بعضاً خودش با مسائل و مشکلات فراوانی روبرو است.

وی با اشاره به اینکه کاهش تعداد دانشجو از موضوعات مهمی است که باید چاره اندیشی شود، توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان را یکی از راهکارهای مهم دانست و افزود: کارهای خوبی در این حوزه در دشتستان انجام شده است و باید مسیر هموار شود که شاهد توسعه این فعالیت‌ها باشیم.

رضایی خواستار تقویت پیوند دانشگاه با همه بخش‌ها شد و ادامه داد: ارتباط دانشگاه با صنعت، ارتباط دانشگاه با حوزه فرهنگ و ارتباط دانشگاه با دیگر بخش‌ها باید تقویت شود.

وی بیان کرد: سرمایه‌های ارزشمندی در دانشگاه آزاد دشتستان وجود دارد که از مهمترین آنها می‌توان به سرمایه انسانی شامل اساتید، دانشجویان و کارکنان اشاره کرد که باید از این سرمایه‌ها بهترین استفاده شود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برای حل مسائل دشتستان دست نیاز به سوی دانشگاهیان دراز می‌کنیم و انتظار داریم برای مسائلی مثل معضل کم‌آبی، مشکلات کشاورزی، تعارضات موجود و… از سوی دانشگاهیان راهکارهایی ارائه شود.

وی گفت: تلاش می‌کنیم که ابتدا مسائل و مشکلات دانشگاه را حل کنیم و از ظرفیت دانشگاهیان نیز برای حل مسائل و مشکلات شهرستان دشتستان استفاده کنیم.

کد خبر 46920
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار