شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 20 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
استان بوشهر به الگوی عدالت آموزشی و تربیتی در کشور تبدیل می‌شود
بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر خواستار بگارگیری ظرفیت‌های استان برای بازسازی کلاس‌های تخریبی شد و گفت: استان بوشهر به الگوی عدالت آموزشی و تربیتی در کشور تبدیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح سه‌شنبه در نشست با مشاور وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: اگر بخواهیم تحولی ایجاد کنیم باید مشارکت همگانی ایجاد شود؛ آموزش و پرورش متحول و تراز توسعه‌آفرین نیازمند حضور همه افراد و گروه‌ها است.

وی اضافه کرد: وزارت آموزش و پرورش مثل یک ستون است که همه بناها بر روی آن بنا شده است و نگاه ما باید به آموزش و پرورش باید نگاهی بنیادین باشد و آموزش و پرورش هم باید نگاه‌ها را به همین شکل طراحی و مشخص کند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه آموزش و پرورش نیز باید خود را مستحکم‌ترین ستون برای نظام بداند خاطرنشان کرد: باید نگاه استراتژیک و راهبردی به آموزش و پرورش داشت و نگاه وزارت آموزش و پرورش به خودش نیز باید بنیادین باشد.

وی با اشاره به اینکه در عرصه زیرساخت‌ها باید به جایگاهی مناسب برسیم بیان کرد: با توجه به پراکنش جمعیت ایران کار سخت است ولی با نگاه جهادی و در یک بازه برنامه‌ریزی‌شده می‌توان به اهداف مد نظر رسید.

آیت‌الله صفایی بوشهری خواستار برنامه‌ریزی، طراحی، مدیریت در این عرصه شد و افزود: باید کلاس‌های تخریبی در سطح کشور احصا شود و در یک بازه زمانی نسبت به نوسازی آنها اقدام شود.

وی تاکید کرد: باید به صورت ملی این کار طراحی شود و به صورت استانی اجرایی شود و ظرفیت‌های هر استان برای بازسازی به کار گرفته شود و از ظرفیت گروه‌های جهادی و نهادهای مختلف استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر دستیابی به استانداردهای آموزشی را ضروری دانست و افزود: در حوزه تربیتی میزان محاسبه بسیار سخت است و برای دستیابی به عدالت کار سختی را پیش رو داریم.

وی با بیان اینکه نگاه راهبردی باید بر اساس عدالت آموزشی و تربیتی باشد تصریح کرد: قطعاً باید همه جای ایران را پایتخت ایران بدانیم و در روستاهای دورافتاده و پایتخت مد نظر قرار بگیرند تا به یک ایران متمدن برسیم.

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به بازدید از یک کلاس درس در یکی از روستاهای دشتستان در سیاه‌چادر خاطرنشان کرد: زیباترین قرائت کتب فارسی را من در این کلاس درس دیدم که بیانگر وجود استعدادهای بزرگ در این مناطق است.

وی با اشاره به اینکه مناطق مرزی از محروم‌ترین مناطق هستند افزود: در استان بوشهر تلاش شده است که عدالت آموزشی محقق شود و امیدواریم به زودی استان بوشهر به یک تعادل در همه عرصه‌ها برسد و سپس شاهد تحقق عدالت باشیم و در مرحله بعد این استان الگوسازی شود.

امام جمعه بوشهر از اختصاص بودجه زکات برای رفع مشکل سرمایشی و گرمایشی مدارس استان خبر داد و گفت: به زودی نشست بزرگ عدالت آموزشی در استان بوشهر را برگزار می‌کنیم و برای تقویت زیرساخت‌ها و تأمین اعتبارات عدالت آموزشی تصمیم گیری و اقدام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم استان بوشهر برای کشور بال باشد و نه بار، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم که نهضت تحول در عرصه عدالت آموزشی و پرورش در زمینه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در استان بوشهر محقق شود.

کد خبر 46921
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار