جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
انجام مأموریت‌های سازمان تبلیغات با راهبردهای جدید وابزارهای نوین
بوشهر- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با اشاره به رسالت‌های این سازمان، گفت: مأموریت‌های سازمان تبلیغات در شرایط کنونی با راهبردهای جدید و ابزارهای نوین در حال انجام است.

حجت‌الاسلام محمدرضا طاهری در گفتگو با خبرنگار مهر با تشریح دستاوردها و برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: در سال‌های ابتدای پیروزی انقلابی اسلام و با توجه به ضرورتی که حضرت امام خمینی (ره) در خصوص سازماندهی فعالیت‌های تبلیغی در جامعه حس کردند، دستور تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی را صادر کردند.

وی اضافه کرد: رویکرد این سازمان نشر و ترویج معارف دینی در جامعه و پاسخگویی به شبهات رایج و مقابله با جنگ تبلیغاتی دشمن بر ضد انقلاب اسلامی در آن دوران بود و این وظایف و رسالت‌ها از سوی امام در قالب سخنرانی‌های مختلفی بیان شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر خاطرنشان کرد: با وجود گذشت ۴۱ سال از تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی همچنان ضرورت انجام این مأموریت‌ها را برجسته می‌بینیم و لازم است که در این میدان حضور داشته باشیم؛ هرچند که راهبردها و ابزارهای عملیاتی ما نسبت به آن زمان تغییر کرده ولی اصل رسالت همچنان باقی است.

وی بیان کرد: شش روز پس از انتصاب حجت‌الاسلام حقانی به عنوان اولین رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، وی در انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در سال ۱۳۶۰ به شهادت رسید تا حقانیت این مسیر را با خون خود امضا کند. سازمان تبلیغات از ابتدا با فعالیت جهادی و فداکردن جان و ایثارگری عجین شد.

حجت‌الاسلام طاهری افزود: در ایام جنگ تحمیلی که شرایط سخت شده بود و نیاز بود که پشتیبانی از جنگ انجام شود، سازمان تبلیغات در حوزه دفاعی آرایش جنگی به خود گرفت و تعداد زیادی از افرادی که مأموریت تبلیغی در سازمان داشتند به میدان نبرد رفتند و شهدای فراوانی را در این مسیر تقدیم کردند.

سازمان تبلیغات مولود انقلاب است

وی ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی دارای سه ویژگی خاص است؛ این نهاد مولود انقلاب است، یک نهاد ولایی است و حرکت این سازمان با روحیه جهاد و مجاهدت و ایثارگری عجین شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر بیان کرد: در دوره جدید فعالیت سازمان تبلیغات اسلامی به ریاست حجت‌الاسلام قمی، رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیان مأموریت‌ها بر لزوم استفاده از ابزار نوین در این عرصه تاکید دارند.

وی تصریح کرد: آرایش عملیاتی سازمان تبلیغات اسلامی بر اساس ماموریت‌هایی که توسط رهبر معظم انقلاب در حکم رئیس جدید سازمان مورد تاکید قرار گرفته، تنظیم شده است و این سازمان برای حضور در میدانی که دشمنان از همه ابزارها استفاده می‌کند، آماده فعالیت می‌شود.

حجت‌الاسلام طاهری به جنگ ترکیبی دشمن اشاره کرد و اظهار داشت: جنگ به مرحله‌ای رسیده که دشمن همه ظرفیت‌های خود را به میدان آورده است و در این راستا باید همه کسانی که دل در گرو انقلاب دارند نیز آرایش جهادی و جنگی به خود بگیرند و به ابزار این جنگ نرم، مجهز شوند.

هم‌افزایی افراد و نهادها

وی بیان کرد: در این راستا سازمان تبلیغات مأموریت ویژه‌ای دارد و در این شرایط حضور پررنگ‌تر و نقش‌آفرینی بیشتری خواهد داشت و بر اساس بازآرایی تشکیلاتی در سازمان تبلیغات، رویکرد این سازمان این نیست که فقط از نیروی انسانی و امکانات درون سازمان بهره بگیرد بلکه دنبال هم‌آهنگی و هم‌افزایی بین همه نهادهای مرتبط و هم‌سو است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر از راهبری زیست‌بوم فرهنگی به عنوان راهبرد جدید سازمان تبلیغات اسلامی نام برد و اضافه کرد: افراد و نهادهایی که در مقابل جنگ تبلیغاتی دشمن نقش برعهده دارند، کم نیست و نیاز است که این فعالیت‌ها هماهنگ و هم‌سو شود.

وی با بیان اینکه نیازی به ایجاد سازمان و تشکیلات جدید نیست، تاکید کرد: کافی است که یک هم‌افزایی و هماهنگی در این زمینه داشته باشیم و رسالت ما در این میدان، جهت‌دهی، آگاه‌سازی، توانمندسازی، هماهنگ‌سازی، معرفت‌افزایی، روشنگری و توجه دادن کسانی است که در این میدان قرار دارند به آنچه فرمانده میدان - یعنی رهبر معظم انقلاب - تعیین می‌فرمایند.

طاهری با بیان اینکه باید همه ظرفیت‌ها را در خدمت این مسیر قرار دهیم افزود: تعامل ما با دستگاه‌های هم‌راستا و هم‌هدف بیشتر شده و عملیات‌های مشترکی را در این زمینه تعریف می‌کنیم تا ظرفیت‌ها در خدمت مسیری که فرمانده جهاد تبیین تعریف کردند، قرار بگیرند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در مورد طرح‌های نوین سازمان تبلیغات اسلامی نیز گفت: طرح‌های متعددی را در دستور کار داریم که طرح بنیاد هدایت در سازماندهی شبکه امامت، توانمندسازی بانوان برای نقش‌آفرینی در عرصه تبیین و طرح رهیافت ولایت از طرح‌های برجسته در این زمینه است.

سازماندهی شبکه امامت

وی با تشریح طرح بنیاد هدایت در سازماندهی شبکه امامت خاطرنشان کرد: در قالب این طرح تلاش می‌شود روحانیون محلات بیش از آنکه پیش‌نماز یک مسجد باشد به عنوان امام محله فعالیت داشته باشد. امام محله ارتباط گسترده‌ای با افراد و اقشار مختلف در محله برقرار می‌کند و وظیفه خود را هدایت و جهت دهی همه افراد به سوی اهداف متعالی اسلام می‌داند.

حجت‌الاسلام طاهری با اشاره به اینکه این موضوع باعث افزایش ارتباط و تعامل روحانیون با اهالی محله می‌شود، تصریح کرد: در همین راستا تلاش شده که روحانیون به سطح «امام محله» ارتقا یابند و به وسیله شبکه‌سازی بین آنها جریان هدایت الهی در سراسر محلات و از طریق امامان محلات گسترش یابد.

وی ادامه داد: این کار نیازمند آموزش‌های منظم، برگزاری دوره‌های خاص و تعریف عملیات‌های ویژه‌ای است که هم اکنون در قالب این طرح جدید دنبال می‌کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر افزود: در حال حاضر ۱۰۰ مسجد در استان بوشهر در این طرح سازماندهی شده است و بیش از اینکه دنبال افزایش کمی این طرح باشیم، دنبال بهبود سطح کیفی آن هستیم.

وی از توانمندسازی بانوان برای نقش‌آفرینی در عملیات‌های تبیین‌گرایانه خبر داد و افزود: به دنبال این هستیم که در قالب «نهضت پیشرفت بانوان»، طیف‌های مختلفی از دختران و بانوانی که هنر تبیین‌گری دارند، در قالب‌های مختلف به میدان بیایند و توانمندسازی شوند و نسبت به نیازها در عرصه تبیین، فعال و خودجوش فعالیت کنند.

اجرای طرح رهیافت هدایت

حجت‌الاسلام طاهری با اشاره به اجرای طرح «رهیافت ولایت» با محوریت استان بوشهر بیان کرد: دنبال این هستیم که طلاب توانمند و باتجربه در عرصه کارهای تبلیغی جذب استان شوند و پس از مهارت افزایی، هر یک از طلاب در یک مسجد مستقر می‌شوند و الگوی مسجدداری از نگاه امامین انقلاب را پیاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه آثار و برکات این طرح را اهالی هر محله می‌بینند تصریح کرد: سراغ مساجدی می‌رویم که روحانی ندارند و فعالیت‌های فرهنگی در آن کمرنگ شده و تلاش می‌کنیم این مساجد احیا شده و فعالیت‌های متنوع در آنها گسترش یابد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: در حال حاضر برای این طرح ۳۰ طلبه توانمند جذب شده و امید داریم که به سطح ۸۰ طلبه در ۸۰ مسجد برسد.

وی بیان کرد: از همه افرادی که دارای طرح‌های خلاقانه‌ای در راستای انجام مأموریت‌ها و رسالت‌های سازمان تبلیغات اسلامی هستند استقبال می‌کنیم و به قدر وسعمان، حمایت لازم را از طرح‌های خلاقانه خواهیم داشت.

کد خبر 46931
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار