شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 20 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۳
گل های خارک گلدان می خواهند

خارگ : با نگاهی به سطح کیفی بستر های فرهنگی مناسب برای قشر کودکان و بانوان خارگ در می یابیم که علی رغم پیشرفت امکانات رفاهی ، فرهنگی در سایر شهر ها متاسفانه این زیرساخت ها در خارگ ارتقا پیدا نکرده است.نیازی که یکی از اساسی ترین بخش های رشد و توسعه اجتماعی را در بر می گیرد اما به راستی چرا این اتفاق تاکنون رخ نداده است؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خارگ آنلاین طاهره برزگر : با نگاهی به سطح کیفی بستر های فرهنگی مناسب برای قشر کودکان و بانوان خارگ در می یابیم که علی رغم پیشرفت امکانات رفاهی ، فرهنگی در سایر شهر ها متاسفانه این زیرساخت ها در خارگ ارتقا پیدا نکرده است.نیازی که یکی از اساسی ترین بخش های رشد و توسعه اجتماعی را در بر می گیرد اما به راستی چرا این اتفاق تاکنون رخ نداده است؟

 

مسیر خیابان طالقانی جزیره خارگ  درست در مجاورت فنس فرودگاه را طی می کنم ، توجهم به گلدان های جدیدی جلب می شود که مدیریت شهری جدید خریداری کرده و جایی برای نصب  آن ها وجود نداشته بجز در خط باریک کنار فنس فرودگاه که زمانی نچندان دور با گل های فصلی تزئین می شد.موازی همین خیابان مسیر واقع در پارک سیمرغ نیز از ادوار گذشته ردیف صندلی و سطل زباله و گلدان و المان است که بیش از ظرفیت در این فضای محدود گنجانیده شده است.کمی آنطرف تر اما پروژه های شاخص شهرداری  که از دور قبل به جای مانده در حال استهلاک است و گویی بیت المال ارزشی ندارد.سوال اینجاست چرا بجای خرید های اضافی این بودجه صرف انجام کارهای عام المنفعه ی ماندگار نمی شود؟

کودکان خارگ محروم از امکانات
کافیست خودمان را جای یک‌ کودک در خارگ بگذاریم  و از خود بپرسیم ایام تعطیلات خود را چگونه خواهد گذراند؟ در تنها کتابخانه عمومی شهر که فضا و کتب  آن برای کودکان محدود است؟ در کدام فرهنگ سرای سطح شهر؟ در کدام شهر بازی ؟ در کدام کانون پرورشی فکری؟ در کدام فضای سبز یا بازی درون محیط شهر؟ سوالاتی که مسولان باید پاسخگوی آن باشند.کودکان همچون گل هایی هستند که برای رشد و شکوفایی به بستر های مناسب آموزشی فرهنگی نیاز دارند.مدارس فرسوده و گاها مخروبه ی خارگ نیز بخش دیگری از محرومیت فرزندان خارگ هستند.بیاد داشته باشیم که دولت جدید مجدانه در حال سازندگی نقاط محروم است ؛ پس بودجه ای که به بسیاری از ارگان های خارگ می رسد بودجه مناسبی است اما این تفکر مدیران جزیره است که خارگ را خواهد ساخت.

کد خبر 46932

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار